0

Svamparace 2016

En vacker tjäder tupp
Vi kom upp till stugan, packade upp och mussäkrade stugan innan vår gäster kom upp. Fast vi hittade ingen mus bara spår efter en. Perfekt timeat så kom för Tina&Rasmus och Mika och Loui upp.
Vi gjorde en spökslinga till taket (med det vi köpte på Biltema, tyvärr fick jag en annan gasbinda med mig upp än jag tänkt, fast denna blev rätt bra ändå..
Sedan kom Malin&Poppe, MiaMaria,Jolle och Josse upp.
 
Tina hade bakat mitt i sitt pluggande under dagen
Supersnygg (;)) men framför allt god morotskaka
 
Miafiastuffa tröja!
Mika i sin fina Halloweenklänning!
Vid 1730-tiden kom våra stora barn (Rasmus & Karro)körandes från Stockholm och lite efter kom våra yngre(Dana & Max, Lucas och Amelia) körandes hemifrån.
Tur (rättare sagt, klokt) av oss att vi har skaffat ett större bord, fast nuvar vi ju 17 st så de tre minsta fick
sitta vid soffbordet ändå.
Amelia i mitten, vet inte vad som hände när jag tog fotot men lite coolt blev de tycker jag.
 
Jag hade gjort (mammas) vingryta, ris, broccoli och sallad till kvällsmat. 
Våra (främst killarna) har växt till sig den sista tiden så vi blev tvugna att mäta/jämföra oss.
När vi körde till Halmstad för några år sedan med Tina&Rasmus och Malin&Poppe så skillde det på fem cm på oss alla som satt i bilen då (Christer längst på 173cm och jag kortast på 167cm, de andra där emellan såklart)
 
 
 
 
 
 
 
Spelade tärning på kvällen och vi avslutade spelet när Amelia hade slagit ut alla killarna och det bara
var vi fyra tjejer kvar. (1-0 till tjejerna redan!) Supermysig kväll!

Kommentera här: