0

Brooklyn Bridge

Taket i foajén på hotell Belleclaire.
Vi gick inte i parken denna morgonen utan samlades all för att gå till en frukostrestaurang som Karro hitade på nätet, intill vårt hotell.
Ett ställe med italiensk känsla och klassisk musik i högtalarna
 
Lucas frukost och...
och min!
Tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning oh bestämma vad vi skulle hitta på under denna dagen.
Cornelia hann fläta håret på mig - tror hon får flytta in här hemma och alltid fixa till mitt hår - så skönt det hade varit!
Detslutade med att Rasmus & Karro gjorde sitt  och vi andra tog oss (som vanligt med Mattias superkoll) via tunnelbanan till Brooklyn
denna skulle vi gå över
Någon Mc-parad med en massa  och då menar jag en MASSA motocyklar med kostymklädda människor som körde.
 
 
och ännu fler på gatan nedanför.
När vi kommit över bron behövde jag en toa! Det blev en tur i t-banan först
älskar dessa gamla t-banestationer.
Christer och jag letade toalett medan de andra fixade maten.
Försökte på McD, med det krävdes kod (inga gäster, mycket personal, vi var inte gäster så det blev pinsamt) så vi gick därifrån. Fick vägbeskrivning (en övertydlig sådan ;)) av en trafikpolis till närmsta toalett.
Lunch på "Shake Shack" och "Madison square park". Klockan var över 12 så vi fick vars en öl till maten.
Anton fick fågelbajs på ryggen...
Byggnad känd från många filmer, men som jag inte kan namnet på (varken film eller byggnad)
Annika & Mattias åkte hem härifrån för att bl.a lämna ölstopen vi fick på  Shake shack. Vi andra sex gick vidare för att shoppa.
Vi gick förbi "Empire state buildning" och så hittade vi en Bebe!  :D
 
Blev så lycklig även om jag bara köpte ett par byxor och ett par örhänge där denna gången. Men Dana och Cornelia handlade desto mer där. Sen fortsatte vi till Macys där jag bestämt mig för att köpa en kostym
Det blev ingen kostym men en kaval, tröja och skjorta från Calvin Klein - tittade på deras lakan.... och bestämde mig för att jag ska flytta in i ett C:K hem sen. Älskar deras modeller och material! Lucas handlade också en del C-K käder.
Ungdomarna fortsatte att handla medan vi hittade en bar på en bakgata
Det blev en öl, prosecco,cosmopolitan och avslutades med...
 
De kom tillbaka med införskaffade kläder till deras pojkvänner!
... vars en kamikaze-shot(bartendern bjöd på dem och tog en med oss!) Våra döttrar blev plötsligt 21½år!
Vi satt där rätt länge med tanke på hur mycket vi hann dricka....
taxi hem till hotellet och sedan gick vi åtta till ett ställe för att äta kvällsmat
 
Vi lekte lek under tiden och skrattade så grät där, men tror inte vi var så högljudda ändå för det var inga sura miner som vi kunde se. Däremot höll vi på att bjuda in en herre som kom dit och bad om en plats för en person.... vi tyckte väldigt synd om honom jut då.
Vi gick skrattandes hem och stöp i säng!

Kommentera här: