0

Skogsbrand?

Behövde göra annat för att inte fundera ihjäl mig så då tänkte jag att bästa stället är skogen!
Energi, frisk luft och lite konditionsträning. Lite jobbigt med tanke på att det är första gången som jag går
här utan Tekla.
Såg att det rök en liten bit in i skogen och blev tvungen att kolla efter
Någon hade eldat där och försökt släcka (såg det ut som), men det pyrde nere i rötterna, stark obehagskänsla!
Jag hade inget att släcka med och det låg ca 1km in från vägen. Det var markerat med vattenflaska och något annat. Supermärkligt! Hur f_n kan man vara så dum så man eldar inne i skogen nu när det är extremt torrt?
Jag fortsatte min runda i alla fall, kom fram till att jag inte kunde göra något där och då.
Underbara skogen som ger all energi och välbefinnande!
Så lite vatten i dammen! Tufft för vattendjuren nu
Under tiden som jag gick kom jag fram till att det bästa jag kunde göra var att köra till VramsGunnarstorps slott och informera om eldandet.
Det är så vackert, riktigt sagoslott!
 
Så det gjorde jag! Körde dit berättade var det var och en kille körde dit med eldsläckare. Tänk så lätt att det blivit en stor skogsbrand om det fått hålla på att pyrt ett tag till och sedan fått frat upp i träden?! Fy va hemskt, och va jag hade mått dåligt i morgon om det blivit skogsbrand och jag inte gjort något åt det!
Dagens goda gärning!?

Kommentera här: