0

Helg i stugan

Men den började  med ett combatpass för Claudio i Klippan - lovar att det är bästa starten på en helg!
Christer hittade kaj-ungar på marken när vi höll på att packa bilen
utan fjädrar eller dun på huvudet
Vi packade bilen och körde uppåt på E6:an och under tiden pratade jag med pappa i mobilen. Handlade på hemköp i Oskarström och fortsatte ut i skogen.
Hortensior i välkomskrukorna
Dessa krukor har flyttat hit för att de var så mycket bättre här. Jag röjde gräs och annat runt om så det blev en bra kryddträdgåd
Det hittades en harunge vid gamla stugan.
Jag klippte gräset på eftermiddagen.
Åt kvällsmat hos Britt-Marie och Persom också var uppe i stugan.
Dagen efter hade jag sovmorgon till 6.30, läste ut Angelique I och gick en runda i granskogen. Räfsade och lukade beachen. Väckte Christer vid 10(han behövde sin sömn!), och så åt vi frukost på uteplatsen.
Mysigt i fågelkvitter och medan fiskarna äter.
Tog fram röjsågen och gick runt dammen med den - blir en bra skillnad!
Det regnade och då började jag städa uterummet
Klockan 15..51 körde jag hem igen. Lyssnade på häxan i bilen.
Hemma så duschade, solade, handlade mat, öpte räksallad och kicken med Lucas, åt, packade om och tvättade, strök och manglade dukarna som jag hade med mig hem från stugan och till sist strök de sista skjortorna. La mig mycket nöjd, sov en timme och sedan kopplade hjärnan över automatiskt till jobb-mode och sedan var det kört. Tacksam för det lilla jag har fått sova i natt!
 

Kommentera här: