0

Samnaun

Tack gulliga Gittan! Det kommer mer!:)
 
Efter en lååång isig(mestadels)backe landde vi nere i Schweiz,Samnaun
 
 
Fantastiskt vackert!
 
 
 
 
Blev förtjust i vasken nere på toletten där...
Vi tog en dubbeldeckare-lft upp till topparna igen.
 
Jag stannade där och tog ett bord till oss medan de andra åkte vidare. Christer kom efter en stund och efter ytterligare ett tag kom de andra och vi åt.
 
Det blev en flaska Laurent-Perrier till efterrätt (mycket för den var billig jämfört med hemma och god såklart!)
Efter maten körde vi vidare men efter ännu en hemsk isig backe gav jag upp, medan de andra fortsatte.
Christer och jag satte våra skidor uppe på toppen och tog liften ner till byn.
Superskönt att slippa bära en massa på dem! Hemma i lägenheten så hann vi duscha innan de andra kom.
Cornelia har lyckats få en tydlig bränna !!
Vi hade ungdomarna till att gå och handla mat till oss medan vi gick  till en after ski och tog en öl.
Stället som vi ska gå till på riktigt after skii en annan dag.
Gick vidare in i byn. Mattias köpte solglasögon.
Ett liten kul grej som vi också skulle kunna göra henmmma i stugan.
Hittade en lite (lyxig) butik/bar där vi tog ett glad vin och åt n bricka med plock
 
 
 
En god sylt med sting (Christer kpte hem en burk) som vi måste prova att göra själva hemma.
Hemma igen i lägeheten så värmde vi lite gulachsoppa. Vid 21.30 gick jag och Christer och la oss medan de andra hade gått ut en timme. Jag vaknade och behövde sätta igång diskmaskinen vid 02.30, sover väldigt oroligt här. Mycket tankar på vad jag behövr göra på jobbet när jag kommer hem och lite ororligt för att skidåkningen går så dåligt för mig. Är detta sista gången jag är iväg med skidor? MÅSTE jag verkligen få hjälp av en lärare annars och vad hände egentligen sist jag åkte? Trots allt åkte jag bara två dagar för fyr år sedan och det påverkar säkert attjag känner mig så osäker och att jag inte hinner träna in en backe och våga utmana mig själv. Ska se om inte jag kan ändra på det idag,

Kommentera här: