1

Invigning av Prästamarken

Gick upp vid 10 - så skönt och så väl värda vi var av en ordentlig sovmorgon! Åt frukostt och vid 11 klädde vi oss och gick ut. 
Började med Tomarpsrundan
Mitt bästa sällskap! Älskar min underbara man så otroligt mycket och blir nykär i honom om och om igen, efter alla dessa år!
Framme vid "Prästamarken"
Där den invigdes som "Åstorps enda naturreservat"
Där klipptes bandet
Många riktigt goa kramar blev det där! Härligt med vår härligt men gamla vänner och härligt med natur!
Rosa vitsippor
Min absoluta favoritblomma!
Den förmedlar så mycket mer än bara som blomma - den är vår ,den är skog ,den är nytt liv!
Gick en tipsrunda och av tio frågor hade Christer nio rätt och jag hade sju rätt. Vi drack en kopp kaffe och åt bulle som klass 5 i Kvidingeskolan, stod och sålde. 
Hittade en hackspett och lärde mig "Gransångare"
När vi kom hem till vår gata "hjälpte" vi Dennis, som stod och hackade/lukade trottoaren!   ;)
Åt lite innan vi satte oss och jobbade i uterummet. Jag  bloggade och skrev en studieuppgift och kompletterade den förra (med referenser), medan Christer satt med sin budgetuppföljning.
Med imma från frysen (där min mobil får bo ibland)
och utan imma men med härlig gul färg på Forsythian utanför.
 
En helt underbar söndag med min älskling!

Kommentarer:

1 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Åh vad mysigt med invigningen av naturreservatet! :)

Kommentera här: