0

Seniorpass

Började dagen med att lägga upp ett nytt träningspass som jag skulle hålla i. Samlade ihop mig och körde till Klippan för att hålla ett Seniorpass mellan 09-10.
Några -grader, blå himmel och solen strålade!
Höll passet för åtta pensionärer som alla var grymt duktiga! Jag är superimponerad! Vi körde nere i cagen, 
som de brukar men som jag inte planerat för och fick göra om mitt "planerade pass" på studs. Det är ju en utmaning som kommer med jämna mellanrum för instruktörer, att improvisera. Mycket kan hända och ändras. Fast det är ju också en del som gör att det är utmanande och extra roligt.
Avslutade passet i salen med bl.a planka och stretch. Det kändes som de vr nöjda i alla fall och jag hoppas
att jag får komma tillbaka håll pass för dessa härliga människor!
Jag körde direkt upp på åsen för att få lite skogs- och solenergi.
Vackra höst!
..och börja gå!!
frosten låg kvar på sina ställen
 
 
 
 
Hjortarna
... och snabbt! 07.06min/km, 6.35km blev det på 59min
Körde hem och åt lunch och pratade med Dana och Emil som åt frukost...
 
Har lite synpunkter på det här med högskolorna.... Dana ska gå i 3,5år, alltså sju terminer för att läsa till förskolelärare. Med tanke på hur mycket hon är hemma, så kunde de dragit ner på den tiden till 4 terminer!!!
Tror inte att hon bara skolkar, utan massor av självstudier och framför allt att de helt enkelt är lediga!? Är det bara jag som tycker att det är slöseri med tid?(och jag tyckte samma sak när jag pluggade sist! Även om jag då tyckte det var bra, för att jag kunde jobba extra en hel del.) Jag bara vill förstå anledningen till varför studierna ska dra ut så mycket på tiden - vilket syfte!?? 
 
Ha en fortsatt bra måndag! Det kommer jag att Ha!💃🤸‍♀️

Kommentera här: