0

Framgångspodden

Upp tidigt med Christer som körde ner till Kastrup för att tillbringa dessa två dagar i Norge. Jag klädde mig och gick min runda med "Framgångspodden" i lurarna. Lyssnade på Anders Hansen psykatriker.
Fysisk aktivitet är den bästa medicinen mot allt! Tror jag har tjatat om det i några år nu....När hjärnan börjar att "dra sig tillbaka" pga ålder så kan man hålla den alert och t.o.m förnya den genom att röra på sig. En test grupp som började gå 45 min 3 ggr/v bevisade det i en studie. Ha berättade flera olika forskningnsresultat som alla visade att Fysisk aktivitet är nyckeln till att må bra hela livet. Sudoko och korsord gör inte att man lär sig nytt utan man blir bra på endast sudoko och korsord. Men att träffa nya människor, läsa mycket och att vara nyfiken tillsammans med fysisk aktivitet det är det bästa sättet att bli hjärnstark!
Vackert....
...men blåsigt!
Fick ett pepp- och lyckaa till-sms av min kära syster medan jag gick! 💖

Kommentera här: