0

Orangeriet i Varalöv

Dagen efter så körde jag & Christer upp på åsen för en runda i skogen
det blev en skön runda vid Maglaby Kärr (det var länge sedan sist för mig)
Hemma igen vårpysslade jag lite...
På eftermiddagen kom Britt-Marie & Per för att "gratta" Christer (fast de egentligen inte hade tid med det just då...),när delämnat körde jag och handlade mat med Dana &Emil och lite senare kom Emil J och då åt vi musslor... Vi gjorde vad vi kunde för att dra ut på tiden... Klockan 22 kom så äntligen Rasmus, Karolina & Tristan!! Som jag har längtat efter dem och vi hade lite jobbigt med att inte försäga oss. Christer t.o.m undrade på morgonen vad de skulle göra som gjorde att de inte kunde komma ner denna helgen. Men de kom ner som vi hade planerat! Så då blev det en sen kvällsmat med fondue. Vi var alla trötta så vi åt, pratade lite och sedan gick vi i säng och tänkte att vi hade en dag i morgon också....
denna fina present hade Tristan fixat till mig under natten.... fast det kunde varit värre och han skämdes en hel del utan att jag skällde på honom. Han och jag tog en morgonrunda tillsammans innan de andra kom upp. Så härligt att ha en hund i huset igen! Vi smygfixade lite till mans (alla utom Christer) innan vi samlade ihop oss...
 
 
...och körde till Varalöv där vi skulle äta brunch hela familjen, på Orangeriet.
Hade tänkt att vi skulle äta english breakfast, och vi blev tillfrågade om vi ville ha det och då visade sig att de inte hade det just idag. Lite trist, för vi var inställda och sugna på det. Vi tyckte att vi kunde få något av det men nej! Så det blev vållor till oss alla i stället.
Mysigt är där i alla fall
och Tristan fick vara med oss
 
jag fick min "hotshot" med ingefära som är så gott och som jag inte gjort hemma på länge
 
Min käre man var nöjd för vi åt tillsammans med alla barnen (såklart var jag också nöjd med det, men jag hade ju planerat det så!).
Från Varalöv körde vi hem igen. Christer stekte upp korv, ägg och bacon till de andra, nu när vi inte fick det serverat som vi önskat. Hemma så packade jag väskor till mig och Christer och fixade ytterligare medan Dana, Emil och Lucas körde till Allarp för att hämta upp moffe(Christer visste inte vart de skulle). Sedan packade vi in oss i bilen vi andra fyra och Rasmus körde oss till Helsingborg. Tristan fick vara kvar hemma denna gången.

Kommentera här: