0

Bättre dag att önska...

Morgonrundan innan styrketräning i tisdags, så den dagen började rätt bra.
På väg in till stan fick jag ett mindre roligt samtal, att det som var tänkt att starta upp om två veckor och som jag verkligen sett fram emot på alla sätt, nu blivit uppskjutet till nästa höst!!!!😭😟
Vid middagstid satt jag med vid ett tröttsamt (som i att alla närvarande kämpade för att hålla sig vakna) och tidsslösigt polisförhör och under tiden lyckades jag lossna min provisoriska plomb, och den blev ditsatt med restriktion att om den skulle lossna innan min återbesökstid, skulle jag direkt kontakta tandläkaren för att sätta dit en ny provisorisk. Har ringt men har inte tid att ta mig dit innan.... Köpte det starkaste munsköljet de har på apoteket och sköljer noga morgon och kväll, vilket leder till att tungan är avdomnad och jag känner inte mycket smaker. Tror och hoppas att det håller rent i munnen tills min återbesökstid...
Från polishuset till Alfogross(Min favvoaffär...not!) Veckohandlade mat, hyfsat stressad av olika anledningar. Äntligen klara gick vi ut och lastade in matvanorna i bilen, sällskapet gick för att lämna kundvagnen medan jag ryckte åt mig plånbok, mobil, och bilnyckel som jag jag lagt vid kanten av bagagen medan vi lastade in i bilen.... Bilen var låst!! Började känna efter i byxfickorna... inte i handen, inte i byxorna... Nä, nyckeln låg kvar i bagagen och bilen gått i lås!
Stressad(hade bråttom hem för att röja/städa massagerummet innan kvällens kund), maten stod och blev varm i bilen, obekväm på platsen jag var, hade inte något lättsamt sällskap, och jag skulle sluta arbeta 30 min senare....
Jag kan rätt många svordomar kom jag på då! 
Slå in rutan var ett alternativ men inte det bästa. 
Provade att ringa Dana, som arbetade och svarade inte i mobilen(förvisso bra), till slut ringde jag min riddare och räddare i nöden, älskade Christer! Han hade precis kommit hem och kunde köra in med reservnyckeln till mig (hans kundmötessamtal kunde han klara av bilen under tiden). Öppnade bilen och körde för att lasta av matvanorna. Slutade 30min sent och fick avboka(omboka) massagen. Tänkte.... Nä, det kan inte gå sämre ...
Här stod vi fint med bilen parkerad i solen....
 
Samlade all kraft för att hålla mitt yoga-pass på kvällen(energi till egen träning fanns över huvud taget inte då). Ville helst krypa ner i en håla och skrumpna bort.
Som instruktör är mitt mål att alltid ha fulla pass, när det är lågt deltagarantal, börjar jag fundera... Varför? Var förra veckans pass så dåligt? När det är fullt får man extra energi och tillfredställelse. Förra veckan var passet fullt, denna kvällen var det två...Fatta själv!(som Morgan säger)
Men det var inte vilka två som helst, utan det blev ett bra pass och jag kunde följa dessa två lite bättre.
På så vis blev det bättre med två istället för fullt just denna kvällen.
Nöjd, trots allt
När allt var släckt och undanstoppat så...
Någon hade stulit mina fina addiasskor!
 
Både Lucas och Dana var på gymmet när jag kom dit och jag hoppades att de två hade gjort sig lustiga och tagit skorna med sig hem... Gick till bilen barfota genom glasskärvor på trottoaren, efter en lampa tror jag.
I bilen fick jag ett ångerfullt sms från Lucas, det var mycket riktigt de två som tagit skorna och när de väl var hemma kom Dana på vilken dålig dag jag haft innan och fick dåligt samvete. Hon tvingade Lucas att skicka sms till mig då.
 
I morgon är en annan dag...
 

Kommentera här: