0

Afterski med en 50-åring

Frukost för en 50-åring med sällskap!!
Tyvärr var vädret inte lika fint som det varit dagen innan men, vi var lite trötta och det var skönt att vi kunde skylla lite på vädret. Men lite yoga i vardagsrummet innan vi kom ut blev det i alla fall
Vi kom ut till slut och tog Bergbanan upp och vidare
Snöade en del 
Vackert ändå!
Jag blev lite hånad för mina skidglasögon som är från 80-talet (Christers gamla),men detta var nog 5:te gången jag någonsin behövt använda dem, och att de var repiga påverkar inte min skidåkning nämnvärt...
På tal om min åkning så är vi alla (mest jag) nöjda med att jag faktiskt kan åka det är ju trots allt bara två veckor sedan jag blev opererad och stygnen sitter t.o.m kvar på magen. Inga som helst känningar av det! Skidåkningen annars kändes mycket bättre och jag var inte rädd en enda gång som jag var i fjol.Det kan ju beror på att backarna här inte är så stupiga utan röda och lagom.
Varm choklad mit i en mellankåta....
50 år!
Jag vet inte....
Dessa tre bilder är inte så smickrande på mitt sällskap och så allvarliga som de ser ut, förvånar mig för vi skrattade den mesta tiden, så just detta ögonblicket var ett undantag. 
Här trodde vi att vi skulle på afterski, men nej inte här utan vi skulle till Timmerstugan för det var där det
skulle vara ös...
En snabb öl hann vi där innan ändå!
Så kom vi fram och in i Timmermansstugan (jo, de flesta ställena där ändrade namn allt eftersom...)
Champagne till maten!
Spenat(!?)- och räksoppa, (god smak men väldigt fet), åt jag
En panna åt Christer, han var mycket nöjd
Lars tog burgare och var också väldigt nöjd
Tina åt en god caesarsallad
 
 Detta var gårdagens lunch... missade att lägga ut den då. Men man anar ett visst dryckesmönster va?
 
Efter ett tag var det äntligen dags för afterski
En väldigt annorlunda afterski!  Fönsterna täcktes för, och det blev mer som en nattklubbskänsla där.
Ingen OmpaOmpa musik här inte. Champagnen flöda ja jäklar!! Tappade räkningen på hur många 6L och/eller 9L flaskor som bars in till vissa sällskap där(en hel del blev nog vaskade också synd och skam på god champagn!!) Vi var faktiskt lite lugnare där och mer som förundrade. Sällskapen som drack champagnen där kom dit fullbotoxade och fullsminkade till skillnad mot oss röda i ansiktena och med hjälmfrisyrer.
 
 

Kommentera här: