0

April 1, 2010

Lucas, Dana och jag körde först till El-giganten,
bla för att köpa en laptop till mej...


Jag behöver verkligen en sån nu!

Handlade en massa annat efter det som presenter, vårjacka till Lucas,
fotbollsskor och converse till Dana.

Lucas och jag(Dana oxå)väntar på Christer och Rasmus vid restaurangerna

Min käre son är inte så tyst och diskret så han sa högt och tydligt:
"Nä mamma, jag tror jag har fått löss", gissa folk omkring titta på oss!
Barnen åt från McD, såklart... Christer och jag åt från Woken. Kanongott!

När vi ätit klart gick vi till Telia för att fixa mobilt bredband till mej,
under tiden vi pratade med försäljaren så kom där ett
kundmeddelande i högtalarna:
-Mamma till Lucas...  direkt började jag och Dana kolla efter Lucas,
men han satt på knä vid en pall och "fixa" med nåt.
Det roliga var att han själv tittade upp och såg lite orolig ut,
inte förrän rösten sa :
"4 år", så andades Lucas ut, och blev glad för han inte hade kommit bort!
Man har sällan tyst och tråkigt när Lucas är i närheten...

Färdiga och tiden började bli knapp för Dana som skulle till tandläkaren,
så delade vi på oss. Christer tog Dana och Lucas med sej till Åstorp och
jag tillsammans med Rasmus körde till MAXI för att handla mat.
Skickade in R. för att kolla om de hade "förnumrerade fakturablock"
i bokhandeln på Familia(vi hade kollat på väla innan), men det fanns inte där iheller.

Vi fick i alla fall handlat lite mat och sedan körde vi hem.
Det hade gått bra för Dana hos tandläkaren och för Lucas
(fastän han inte hade nån tid där)
som blev av med sin tandställning, för även denna tandställningen
har han lyckats bryta sönder...


Ha det gott!   L8

Kommentera här: