0

IGEL

Va bra att vi inte är ensamma om att springa i reklampauserna,
ibland blir jag lite orolig över oss...

Började att arbeta nere i "gropen", med sju massager.
Lämna Bengta på mom, körde hem och fick äntligen ringt
de där samtalen som man skjuter på tills det är nästan försent.
Hängde ut lite tvätt  - så härligt(tror inte nån har gödslat iheller)!
Satte Tekla i bilen och körde först inom dagis och lämna sittunderlag,
(som jag hade tagit ner från Nyköping och slängt ut på golvet i hallen
och låtit ligga i flera dagar!!!  -NOT) till Åsa.
Upp till Maglabykärr och njöt.
Jag uppvuxen i skogen men tycker fortfarande det skithäftigt med
"naturupplevelser".

Idag så var det hundratals paddor och grodor
som hade mycket att sköta, eller jag tror hälften av dem "åkte taxi"...

Den riktiga upplevelsen idag var att jag såg en igel i det fria
för första gången i mitt liv! Nu kan jag inte så mycket om iglar,
men den kröp omkring på land - brukar de det?
Häftigt var det i alla fall!


Så, nu har jag ätit upp lasagneresterna och går vidare i schemat.

Må gott   L8

Kommentera här: