4

Dem och De

Lite av en språkpolis e man ju...
Börjar tro att skolundervisningen missar vissa
regler. Tyvärr vet jag inte själva regeln,
kan bara lätt tala om när det är de eller dem.
Säker på att någon som läser här har koll på det.
De är...  och  ...till dem...
Hjälp mej någon, att kunna förklara regeln lätt,
för det gör lite ont i mej var gång jag läser
dem när det ska vara de. För det gör jag alldeles för ofta!

Det här är inte "Gulplister" och ingen orkideé -annat förslag ?

Ha det gott!

L8

Kommentarer:

1 Eva J:

skriven

Håller med dej Lotta FRUKTANSVÄRT att de inte kan lära ut svenska språket bättre, får rysningar ibland när man läser alla dem i tid o otid/Eva

2 Annika:

skriven

Blir lite osäker. Har jag skrivit fel i inbjudan?

Kram Annika

3 madde:

skriven

Lotta det ser du ju, en vitsippa... =)

4 Anonym:

skriven

Varför kommer vi inte ihåg regeln då ,Eva?!



Annika , du skrev rätt i inbjudan !



Madde, jag VET att det inte är en vitsippa... ha ha

Kommentera här: