0

Energimassage

ENERGIMASSAGE

- Traditionell Japansk Massage-

Energimassagen har använts i Japan i mer än 1500 år och har sitt ursprung i Kina,
 där den uppstod jämte Akupunktur,Örtbehandling etc.
Energimassagen utgår från samma punkter på kroppen som Akupunkturen gör.
men där akupunktören sätter sina nålar,
arbetar Energimassören med sina händer och sin kroppsvikt.
Energimassage är en förebyggande behandling som sätter fart på kroppens energiflöden.
Genomblödningen i musklerna ökar.
 Lymfsystemet, vars uppgift är att skydda oss mot infektioner,
aktiveras och blodcirkulationen stimuleras,
vilket befrämjar syresättningen av kroppens olika organ.
För energimassage behöver man inte avsätta speciellt lång tid,
en kvart räcker och man behöver inte klä av sig.
Därför passar energimassagen bra på arbetsplatser.
Den här snabba och effektiva massagen passar nutidsmänniskan som har
ont om tid, men som ändå vill må bra.


Jag är utbildad Energimassör och kommer att ge det som "drop in",
men framför allt på en lördags förmiddag i månaden.
Jag älskar att ge energimassage, dels för att det faktiskt är mycket roligt att ge - annorlunda
och dels för att den som får massagen
får en kick och blir pigg resten av dagen.
Så den brukar bli uppskattad, tyvärr har jag inte precis haft plats
hemma i mitt lilla massagerum till det . Men nu så finns det plats !
Välkomna att testa - vi har öppen by i Kvidinge den 18 September
då kör jag Energimassage så det ryker!!!

L8

Kommentera här: