1

Söndag

Trötta, vissa mer än andra....
Jag har skrivit en del idag..., någon har sovit länge,
Rasmus är i Helsingborg och tränar parkour.

Lucas nya skatearskor!
Under de här dagarna har vi tränat in ramsan...

happy lama

sad lama

mentaly retarded lama

super lama

smoochi lama

big fat lama mama
fortsättningen:
rama lama ding dong!!!

Frågade barnen idag om de var nöjda med semestern,
de är alla tre nöjda och glada. Vi andra tre är också mycket nöjda,
jag är öm i hela kroppen, Tekla ligger och försöker sova igen en massa timmar,
Christer vilar framför tvn!

Den här semestern planerade jag in när barnen var väldigt små,
att när Rasmus är stor men ändå vill följa med oss och Lucas orkar
gå och bärar sitt egna saker så ska vi gå och upptäcka vår "närmiljö".
För naturen omkring oss är verkligen fantastisk, men oftast
ska man göra en massa när man väl är där.
Går man så hittar man en massa olika djur(Dana samlade på grodor),
blommor, hemliga ställen och vackra platser.
Är det sedan en utmaning med vattenbrist, regn, tung ryggsäck och
måttligt med mat så testar man sej själv och lär sej en massa på det
- nyttigt för alla, vuxna som barn !
Dessutom vill jag att våra barn ska lära sej att vi är en familj
och vi ställer upp för varandra när de behövs - det gjorde de oxå,
- till min stora glädje - flera gånger!

Nu är våra barn vana att vara utan tv,dator, gameboy och liknande
när vi är i stugan så de frågade inte ens, men mobilerna frågade de om
men tyckte inte att det gjorde nåt att lämna dem hemma.
Jag funderade på att ta mobilen med för att blogga, dels
fick jag inte för barnen - det blir ju ofta mer än blogga då,
och dels så ville jag vara utan allt !
De t.o.m  sa ett par gånger att "nästa gång vi ska gå..."
- ett gott betyg!
 I morgon börjar Christer jobba och snart börjar skolan
- ska bli skönt med rutiner igen!

Hörs och ses!!  Puss & Kram  L8

Kommentarer:

1 Eva J:

skriven

Ni är underbara mina kära grannar som tar ut barnen för att upptäcka vår fina Söderås där det faktiskt finns många oupptäckta smultronställe så nära civilisationen!

Kram Eva

Kommentera här: