0

Lycka !

Ett av mina stora glädjeämne i livet, är att få gå ut i skogen för att...

plocka svamp                 -årets första för mej!
   
Ja, i morse så körde Ebba,Christer och jag till stugan, för att kolla till den,
och skogen.
Rasmus skulle sortera resterna efter loppis tillsammans med sitt lag,
Dana och Lucas hjälpte till (hoppas jag...)
Tyvärr har vi inte varit alls mycket i stugan detta året,
 jämfört med vad vi brukar. Det finns få ställen som jag mår
så fantastiskt bra på, jag är verkligen en riktig skogsmulle!!!

Ebba ville kolla blåbären, fanns gott om sådana.

Detta är "min" fd trollskog, som Gudrun så snällt fällde...
Ja, ni ser 2 dm högt gräs istället för stora - jättestora granar och
mossa på marken, som vi hade för åtta år sedan.

Kantarellerna blev en supergod smörgås till förrrätt - love it
Sen har vi en annan som verkligen ÄLSKAR att vara i stugan:
   

   
Vet inte hur många mil hon har sprungit idag, men många är det!
Helt tokig blir hon, och springer omkring som ett jehu,
sen snabbt ner i dammen för att dricka och bada.
Hon slipper ha koppel där utan får springa precis som hon vill, men
hon håller sej ändå till oss hela tiden.

eftermiddagen gick åt till att kolla in våra andra djur  -dammfiskarna,
hittade bara flera hundra Rudor, två guldfiskar och ett guldfisksyngel -
av 12-14 st som vi släppte i för ett par år sedan...
De kan ha "gömt" sej det brukar ta ett tag innan vi hittar dem i vanliga fall så.

Visst ser det härligt ut!    Åh, vad jag njuter där !

Körde hem för att äta kvällsmat med barnen, Dana och Rosanna hade
redan ätit när vi kom hem för att de skulle iväg för att träna fotboll.
Jag körde hem till Malm's en runda för att reda upp ett missförstånd, sedan
åt jag mat med killarna där hemma.
Nu är ledigheten slut, för i morgon börjar mina långa pass igen -
tro inte att jag beklagar mej för jag har bara två långa dagar sedan är jag
långledig igen...
Livet kan vara helt underbart!

Ha en fortsatt skön kväll !  L8

Kommentera här: