0

Sillatårtor

Började tidigt i Kågeröd att massera,
körde "inom" Oj på vägen hem för att
köpa det jag glömde igår...
Hemma så rensa jag diskbänken -det behövdes!!!
Gjorde sillatårtor och förberede ugnsgratinerad
falukorv till resten av familjen, till kvällen.

SÅ nöjd när jag var klar!
(oh, jag kanske ska göra som Pernilla Wahlgren och de andra bloggarna
och lägga ut recepten på bloggen... eller inte - det händer inte så ofta.)

Alla tre barnen kom hem nästan samtidigt, med massor av papper som skulle fyllas i,
scheman,böcker som skulle kläs. De verkade lagom nöjda alla tre.
Efter en stund så körde Rasmus och jag till Ängelholm, började med att lämna
sillatårtorna på mitt jobb, sedan fortsatte vi till sjukhuset för att Ralle
skulle få sin vaccination - sex veckor sedan sist...

han va inte så beredd...
Ann-Sofie som brukar ge Rasmus sprutorna(en i var arm), börjar tycka att
det är svårt att sätta in nålen ordentligt, för lite underhudsfett och "för mycket" muskler.
Gissa om Rasmus myser då!
Körde hem med Rasmus (köpte vars en glass först) och sen tillbaks till Ängelholm igen
för mitt sista pass i hemvården. Blandade känslor - faktiskt, men mest
tycker jag det är skithäftigt att köra helt på gymmet nu!

Tur att vackra Ängelholm finns kvar i alla fall,så man kan åka in och bara mysa.

Dana åkte med sin pappa till Mörarp och till sitt tredje zonläger.
Hon var inte helt nöjd med dagens insats, men vi får se senare hur långt hon klarat sej.

Må väl och så ses vi i skuggan...   L8

Kommentera här: