1

Skogsmulle

Kom-kolli-kott... -var det inte så skogsmulle sa?


Då blev det en sån dag, som händer
alltför ofta när jag "är ledig".
Jag planerar en massa på "att göra-listan"
men kommer knappt halvvägs...
Nån som känner igen sej??
Ja ja, men den tyngsta grodan
(fast den hade blivit en stor padda för mej)
är uppäten och bokföringen klar.
Hela huset är dammsugat och jag har torkat
en del golv. Har masserat på gymmet och fixat lite med tvätten
- MEN allt det andra då???

Lämnade broschyrerna (alltså reklamutskicket för gymmet)
på posten i Åstorp, för utlämning nästa vecka,
de kommer ut till alla som får reklam. Ni andra får hämta
hos mej på gymmet elr hos Petra Zalong elr  Carinas blommor.

Tog med Tekla och kameran till MaglabyKärr.
Jag är verkligen en skogsmulle - som jag njuter.

sensommarskogen är lika vacker...
Häftigt med de små djuren som är så upptagna med att äta upp sej inför
höst och vinter att de knappt märker när vi kommer.
som...


Ecktorren  .... viftar på sin fans...

plockade inga idag, men snart så!

Hm,.. det är ingen brunsopp och ingen blodriska - det vet jag,
men va e de för nån? Kan göra det enkla för oss och visa fotot för Ebba
men jag tänkte att nån annan kanske kan?

ljuvligt!

tordyvel


När jag sen kom till slutet blev jag inte alls lika glad

Men varför?
Soptippar finns ju och de är jättebra på att ta hand om sånt här!!!
Det är ju vuxna människor, men utan vett, eller?
Kan inte för mitt liv förstå varför man vill slänga något skräp ute i naturen.
De som slänger sitt avfall ute i skogen/naturen har avverkat alla sina rättigheter
i vårt samhälle. Allemansrätt? Ursäkta?
Vet ni någon? Förstår ni de som gör det? Vad är det för människor?
Åh, jag blir så arg!

Christer packat pinnar ja jädrar i det, ska på nerd-mässa i morgon,
och då gäller det att ha många pinnar/ägg och skalbaggar/larver.
Rasmus och Dana är hos Rosanna.
Lucas var lite längre på "gården" än han fick...
så han kommer att vara hemma ett tag nu.
Tror att det kommer att bli hans andra hem, den närmsta tiden.
Som han har längtat, äntligen är han stor...!

Ha det jättegott, och i morgon kommer det att bli en superbra dag för oss alla!
Bara att ta för sej!

Ses i skuggan...
L8

Kommentarer:

1 Eva J:

skriven

Jag gissar på Gallsopp och den är inte god det hörs kanske på namnet... en liten bit av den i stor gryta förstör allt. Man kan testa med att bryta av en bit och sätta tungan mot. Man märker garanterat om det är en gallsopp. Det är en av de få soppar som inte är ätliga.

Om du inte har sett det innan så finns det en fin hemsida som heter svampguiden.com.

Sov gott ! Kram Eva

Kommentera här: