4

Zara heter ...

mitt nya husdjur som Christer köpte till mej på
nerdmässan, så nu har jag Zorra,Zara,Nobbe och Tekla...

hon är en "Mexikansk rödknäad fågelspindel"
och väldigt liten och ung fortfarande, men mycket fin!
Jag blev jätteglad för henne! Ska läsa på för jag kan ingenting om hur man
sköter spindlar, tur att google finns...
Vi har ju bara vilda spindlar i detta huset sen innan, och jag  har sneglat på
en tarantella ett tag nu. Christer tycker nog det är skönt om jag har lite
annorlunda djur oxå .

Jag är lite öm i benen idag måste jag erkänna, först milen och sen flera
timmars dans på blöt gräsmatta klart det måste ta litta!

Vi bestämde oss för att åka till stan för att se på bio hela familjen.
Först åt vi mat på "Sam´s steakhouse" tror jag det hette.
   


Rasmus åt "Black&withe",Dana "Kycklingfilé",Christer "Pepparstek"
Allt var väldigt gott utom Christers pepparstek för var för pepprig

Jag åt "Rödingfilé" - väldigt god!
 Lucas åt kycklingvingar och pommes
  
parkour - såklart

C & D väntar...

på killarna

Vi såg "Karate kid"  och jag grät mycket som vanligt på film.
Den var bra tyckte vi alla, och Jaden Smith är SÅ lik sin far
och mycket duktig skådespelare redan!

min snygge man!


Nu tänker jag titta på "Jobbcoacherna" på tv. Kalle/Peter ska visst vara med där.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Puss och Kram  L8

Kommentarer:

1 Monica:

skriven

Men vad har hänt med Christers frissa?! Trodde den skulle hänga med ett tag till... Kram på er och du Lotta-vännen, lycka till på tisdag!!

2 Emma:

skriven

Där kom spindeln! Och namnet Zara ;) haha..

3 Eva:

skriven

Se till att hålla henne inom tomtgränsen ;) Men en vandrande pinne kanske jag skulle kunna tänka mej att ha ! /Eva

4 Annika:

skriven

Vilken fin spindel, vill jag också ha!!

Kommentera här: