1

Nyårslöfte...

Något som jag sällan eller aldrig har/bestämmer.
I år så har jag faktiskt ett.
Men jag...
* Behöver inte sluta röka eller snusa...
* Behöver inte gå ner i vikt (det kommer automatiskt när
   jag kör igång med passen igen...)
* Behöver inte börja motionera...
* Behöver inte äta sundare, den maten jag tycker om och
   föredrar att äta är sund...

Däremot så kan jag skriva upp vad jag är GLAD och TACKSAM för:

* En stark kropp som tåler mycket påfrestningar när den behöver !
* En kropp som jag är nöjd med utseendemässigt(finns det ordet, så?) !
* En familj med tre fantastiska barn som nästan alltid gör sitt bästa!
* En underbar man som är bra på det mesta (utom just att träna med Dennis!!!),
   men bäst för mej!!
* En hund som börjar kunna uppföra sej bland folk !
* Ett hus som jag verkligen älskar och trivs i... när det är städat!!!
* Ett paradis i skogen där vi har chans att hämta nya krafter och tid att njuta
   av varandras och gästers sällskap.
* En annan underbar familj i två fantastiska systrar med familjer
   och som jag är mycket glad för allihop.
* En supergo pappa som äntligen inser vikten av att sköta sin kropp
   och som ställer upp om jag ber! Hans sambo och hennes härliga familj!
* En toppen svägerska och hennes familj, två omtänksamma svärföräldrar
    som alltid ställer upp!
* Massor av underbara vänner !
* Till sist är jag tacksam för att jag hitta "min grej" och
   äntligen har ett jobb som jag vill vara kvar vid tills jag går i pension!
   Tänk att det skulle behöva ta så många års vånda innan jag hittade hit,
   sen och andra sidan har jag byggt upp det med olika kurser och utbildningar
   under lika många års tid utan att direkt veta om det!

    Med andra ord har jag ALLT jag någonsin önskat mej !
Det trodde jag aldrig för fem år sedan när jag mådde så fruksnsvärt dåligt,
och hade väldigt svårt att hitta något kul eller bra i tillvaron, och var inte nöjd med något.
Idag är jag övertygad om att det är träningen som vände mitt liv
för även om jag alltid har tränat lite grann så ungefär för fem år sedan
började jag "på riktigt", och sedan har det bara satt fart.
Ju mer tränad jag blev desto bättre mådde jag fysiskt och framför allt psykiskt,
när jag såg resultaten allt eftersom de kom. - Tänk bara att jag sprang en mil i år,
det har jag aldrig trott att jag skulle klara (och det är bara början!),
och att det finns magmuskler som är rutor även på min kropp!!!!
 Och med självförtroendet som växte efterhand vågade jag anta utmaningarna
var de än dök upp och allt blev en uppåtstigande sprial. Den stiger fortfarande
och hela tiden med en massa jobb bakom. INGENTING kommer av sej självt.
Det finns inga genvägar som håller i längden, vill du ha något jobba för det!!!
- It costs hard work, blood, sweat and tears !


De sista månaderna har jag stoppat i mej alldeles för socker i form av godis, druckit
läsk och  en del andra onyttigheter. Med följt av en dålig ursäkt om att jag
tränar bort det och  behöver fylla på för att jag ger...
Klockan 00.00 i natt ska jag hålla upp med det och inför sockerförbud i  min kropp.
Inget godis, ingen läsk - BASTA!  Men jag kan äta popcorn ibland (framför
tvn för att inte somna...) och max två bitar mörk(minst 80%) choklad i veckan.
Jag har aldrig socker i kaffe eller grönt the - så det blir inget problem,
kakor äter jag sällan i vilket fall.
Så, där är mitt enda nyårslöfte - första på många år.

Har NI nyårslöften? Dela gärna med er bland kommentarerna!

(Christer fick i sej lite whisky igår och ligger i sängen fortfarande med huvudvärk,
därför har jag hunnit sitta och  skriva så här länge..., tror det kan glädja någon!)

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Tack Lotta för att du delar med dig av ditt liv.. Man har själv kämpat med olika saker och känner också att med träning ändras mycket och öppnar för nytt tänk och mängder av positiva känslor bubblar upp i kroppen..

Jag ska också se till att 2011 blir mitt bästa år..

Kram på dig, vilken tur för oss som får vara delaktiga i din energiström...

Kommentera här: