0

Fisk och vilt

En tidig kall morgon, gjorde det enda rätta just då,
tror jag..... tog på joggingställ (ett tjockt) ovanpå pyjamasen
gick ner satte på kaffe, gav maten till Tekla, kollade pannan
som stannat pga av strömavbrott under natten
(fick inte igång den iheller!). Sedan drog jag på termobyxor,
dunjacka, dubbla halsdukar, mössa och vantar
och gick en runda med Tekla.
Efter det duschade jag så varmt jag kunde. Inte SÅ varmt,
framförallt inte så länge för pannan hade ju stannat!)
Körde till gymmet för att öppna och hämta Bengta.
Till Eket i snigelfart...  Nä, men saktare än jag brukar kan man lugnt säga !
Gav sju massager innan jag körde mot Örkelljunga och Skåneporten för
lunch med syrran på "Fisk & Vilt"

lika gott som förra gången fast det var kallrökt lax med gratäng

Min kära syster

Hem till Kvidinge så fort jag kunde för att massera igen.
Efteråt körde jag hem och gjorde kvällsmat. Körde Dana till Åstorp
för någon fest med klassen.

Kommentera här: