1

Dans-lektion

Idag på morgonen har jag hållt danslektion på en skola.
Vi körde två olika grupper, under förmiddagen.


och så sträck fram..
Jag älskar verkligen att dansa, och få lära barn att göra det är toppen.
Framför allt de som tycker att dans är töntigt, så fort musiken kommer igång,
kan de inte låta bli att röra sej, hur kul som helst !

Tyvärr behöver våra barn och ungdomar
röra sej betydligt mer än de gör idag, det syns på dem (många,inte alla).
Sämre mat, för mycket tv, för mycket dator,
för lite trädklättrande (jag älskar fortfarande att klättra i träd).

En regel som vi försöker hålla i detta huset är max två timmars skärmtid
(både tv och dator)/dygn(undantag lan-helger, som Rasmus får ha ibland/sällan),
om man vill sitta längre får man ägna sej åt fysisk aktivitet först,
motsvarande tiden vid skärmen.
Det är inte alltid vi har koll, men vi vuxna försöker.


upp på tå

Så, nu ska vi ut och röra på oss.

C ya  L8

Kommentarer:

1 Andrea:

skriven

Iiiooooo! Nu kommer jag aldrig och hälsar på hemma hos er... efter att ha sett alla krypen ni tillhandahåller! Var nog de finaste exemplaren, MEN det spelar ingen roll för den kryprädde kan jag lova!

Kommentera här: