0

Parkour i Malmö

Klockan 9 så tog min store son bussen till Hbg och ska ta tåget 
vidare ner till Malmö, tillsammans med en kille från Helsingborg.
Den här dagen har Rasmus längtat länge efter för de ska samlas en
massa parkourare,och träna runt omkring i Malmö!
Jag förstår skillnaden Kvidinge-Malmö, kanske ett par ställen till att klättra på,
i Malmö!
Jag har inte sett honom brinna för något så här innan ,och de e så kul!

-men mamma...
Tro inte att jag är lugn över att släppa iväg honom!
Det är verkligen en farlig sport, och jag kommer att vara väldigt glad
om han bara kommer hem med uppskrapade ben och armar,
blåmärken överallt kanske en stukad vrist.
Men blir inte förvånad om jag måste hämta hem honom från något sjukhus...

Jag tror såklart att han kommer hem hel!
Emil Jönsson är en kul kille - det visste vi innan oxå, men igår stod han
tillsammans med Rasmus och kolla in parkour-filmer.
-Det där hade jag aldrig kunnat göra, sa han.
-Jodå klart du kan om du tränar så.
-Nä, för med alla de skydden som min mamma hade tvingat mej att ha,
på så hade inte kunnat röra mej!

Jag hoppas att Rasmus har så pass mycket självbevarelsedrift i sej
att han klarar sej utan större problem.

Vi andra i familjen ska diska klart från gårdagen städa över några rum
till, duka till 30 u

Kommentera här: