0

en lugn morgon

Hann med en frukost tillsammans med Christer
(som kom hem från Vallentuna igår kväll), innan
han stack till jobbet. Det var längesedan jag vaknade
utan en jobbig väckarklocka, så hyfsat utsövd och
mycket nöjd med en ledig dag (mitt dåliga samvete säger
-ta då hand om bokföringen, vilken var inplanerad till
igår em, men då jag jobbade över istället).
Idag tänker jag göra en massa i lugnt tempo och
njuta av en härliga vädret !
Tekla har hittat det mest svala stället i huset nu...

i bastun!
Jodå, om nätterna bäddar hon med mattan på golvet i bastun.

Dana ringde mej i onsdagsmorgon och frågade lite försiktigt om de ändå fick
äta frukost här (trots att jag var ilsken på ungdomarna).
Klart att de fick, men de kan gott hjälpa till att ta bort alla syrénskotten
i carporten innan de går då.

så de var snälla och gjorde det!
Är så trött på skotten som går igenom både marktäckarduk och singel.
Ska kanske ta tag i det oxå idag...

Daglilja, tror inte det är en Iris... - vet inte vad min blomma heter!
I vilket fall tycker jag de är väldigt vackra i färgen. De härstammar från
Mark Erikssons trädgård, men har bott hos oss sen 13 år tillbaka,
men det har förmodligen Mark ingen aning om...

Fortsätt att ha en kanondag, för det tänker jag!
Moss i ögat

Kommentera här: