0

Nyklippt

Christer,Tekla och jag sprang i Prästamarken
innan frukost. Det blev på en så pass bra tid,
att jag bara orkade två varv...
Men faktiskt det fortaste jag sprungit där någonsin,
så det gick bara inte mer då.
Det är ju trots allt det tråkigaste som finns,
så jag är nöjd var gång jag springer!

Hem och åt frukost med barnen, planerade dagens "att göra":
Rasmus klippte gräset och städade sitt rum,
Dana och Lucas damma och städade sina rum
Christer körde och handla mat till kvällen.
Jag plockade,plockade och plockade, sedan dammsugade jag.
Fick besök av Christers kollega från Vallentuna och hans
nyblivna fru, Kristian och Magdi - väldigt trevliga!
Först en fika och sedan grillad korv till lunch.
De skulle vidare till en herrgård vid Hjo, där de skulle bo några nätter.

Jag passade på att klippa Lucas det var ju så långt

 - de är det inte längre...
Äh, jag är inte så nöjd med mitt jobb, det är inte Christer iheller.

han är rätt så nöjd själv
jag tycker han är söt i vilken frisyr han än har! men sen är jag ju hans mamma...

Blev tvungen att duscha Tekla som hade rullat sej i en rutten squash,
som av någon konstig anledning låg kvar i trädgården sedan lördags...

Dags att förbereda maten - städningen är klar för en gångs skull!

Ha en skön kväll  L8

Kommentera här: