1

Gammelgäddan

Hemma i Kvidinge körde jag upp till Tomarps Kungsgård,
för att  möta syster Tina där.
För ovanlighetens skull så kom hon inte i tid...
så jag gick omkring och njöt av solen,gården, djuren och atmosfären,
medan jag väntade.
   
   


förra årets scen
Så kul det var, alltid intensivt och jobbigt men gud så kul när man tänker tillbaka.

mina vänner sedan förförra året , storcharna !
Margreth berättade en kul historia om storkarna idag.
Honan hade lagt ägg, och på något vis så bröt hon benet illa
så de var tvugna att "ta bort" henne. Då försvann hanen också,
och de tänkte att han var borta för gått.
Han var borta i flera veckor, men kom tillbaka och hade varit nere
(i Polen, kanske) och hämtat sej en ny fru! Så nu ligger hon och ruvar på nya ägg !
Supercool! Han trivs verkligen på Tomarp ! Jag förstår honom.

Den egentliga anledningen var att låna "gammelgäddan", till ett senare
arrangemang. Så Tina och jag kröp upp på loftet och bar ner henne.

tur (äh,det var Tina och jag så, synd!!!)att det inte var någon som såg oss.

Hem och lämna över Truls till Tina , Cornelia stannar en natt till.
Men nu är tältet nerplockat så de får snällt sova inne.

Bort och massera, fyllde i och skickade iväg papper, sedan hem till

en underbar man som lagade fantastiskt gott med renskav!

Massor av ren tvätt som ska vikas och läggas in , Tekla får en runda först.

Må väl    L8

Kommentarer:

1 Orn Itolog:

skriven

Ursäkta mitt dryga sätt men du måste mena Storchen

Strocharna har varit utdöda i Skandinavien sedan femtiotalet och i hela världen långt tidigare

mvh

O Itolog

Kommentera här: