0

Oh regnet de bara öser ner...

... o jag blir blöt om både strumpor och skor..
Ja, jädrar vad det regna ikväll! Jag har ju såklart cyklat,
men med en jätteregnkappa som täckt både mej
och halva cykeln !
Ändå så har det droppat från mitt hår och byxora
helt blöta upp till knäna hos varje vårdtagare jag varit hos i kväll !
Men med ett skratt så blir det lättare både för dem och mej.
Lyckade t.o.m fjäska till mej en svärmorstunga..

Men det var en märklig kväll, förutom att människor gick omkring
och sjöng i regnet..., så hade vi några hos oss som "åkte hemifrån",
och gick ut på små turer och annat skoj. När vi sen kom in på kontoret
så kan man säga att de hade fest på ovanvåningen, och flera sånger
som de sjöng kände vi igen, typ "För vi har tagit studenten,för vi har tagit..."
I vilket fall hade de ett bra tryck och vi var alla fyra lite sugna på att gå upp
och joina, efter vårt arbetspass!
"Men som en klok och förstående mor" så körde jag hem till ett tomt hus...
Killarna och Kalle hade gått hem till Nilssons för att gratta Jeppe och Dana
hade sovis hos ElinM. Jag tog en lycklig Tekla och gick en runda till i regnet!
Plantera min "svärmorstunga", plocka lite och sen hamnade jag här för att blogga.

Ha en fortsatt trevlig kväll och en god natt
(måste vara den 12:de gången jag sa det i kväll)
L8

Kommentera här: