0

Lucas

Allt blev ju lite stressigt i morse.
Alla var trötta för det blev en sen kväll igår
pga innebandyn som höll på till 22, och extra för grattandet
av Christer. När Lucas sen som vanligt skulle till skolan,
kom han på att han hade gympa (han brukar vara duktig
med att packa i tid), -Ah jag får stunta i det, sa han och stack till skolan.
På 10-rasten kom han hem igen, -Jag har sagt till Ingela att gått hem
för att hämta gympakläder. I morse sprang jag hela vägen till skolan,
så jag kom inte för sent!  Jättenöjd var han.
-Det kommer ändå bli en jättebra dag idag, mamma!
Jag sa till honom - Lucas jag är stolt över dej, du e en duktig kille.
-Mamma, jag är stolt över dej med, för du har uppfostrat mej så bra!

Vad säger man?  Tack, eller?
Han har en skön inställning till det mesta, ibland önskar jag att
jag hade mer av hans tänk, och ibland önskar jag att han hade
mindre av mina tråkiga humörsvängningar(hans är värre än mina)!

När han precis lärt sej cykla, uppknäppt skjorta och slips...

(-tack vare Lars, för han lärde mej bromsa.
Mamma som fick springa med flera km, räknades inte)

Han e en skön kille !

L8

Kommentera här: