0

En bra onsdag

Har gjort mycket idag, och det käns hur bra som helst!
Efter Tekla och jag följt Lucas till skolan och gått en runda,
så hämtade jag den tredje innerdörren på mom.
Körde till Snickerifabriken och bad dem (hade redan bett-igår),
kapa den och karmen.

några cm kortare...
Sedan körde jag till Rydebäck, för att köpa blommor.
Träffade en tjej där som jag gick och dansa med för MÅNGA år sedan.
Jag känner igen henne för hon är några år äldre än mej och ni vet när
man är liten och ser upp till de äldre och har stenkoll på dem
men de som är yngre har man väldigt lite koll på. 
Hon har en lillebror som jag umgicks lite med ett tag(hångla inte...)
för typ 25 år se´n. Dessutom är hon lite "kändis" och skriver bl.a krönikor.

Vad jag vill komma fram till: Hon gjorde en sån typisk grej av det
så det blev lite fånigt. Jag hälsade på henne med namn och hon kände
över huvudtaget inte igen mej, vilket är helt ok för min del,
och jag var beredd att förklara för henne vem jag var så det inte skulle bli fånigt...
-Nä men Hej kände inte igen dej , du vet man borde skaffa glasögon,
hur är det med dej ?  -Jo tack det är bra, va bra du skriver jag brukar läsa osv...
Hela tiden stod hon och funderade på vem jag var och hade som sagt inte en aning,
och det började bli pinsamt för mej att börja förklara, så vi övergick till att
prata blommor och skiljdes åt.
ISTÄLLET för att hon hade sagt -Förlåt men jag kommer faktiskt inte ihåg
varifrån jag känner igen dej... typ.
Hade det inte varit mycket bättre att erkänna eller är jag tramsig som tycker så ?
Jag skulle gjort samma sak som hon, det vet jag, men jag fick mej en
tankeställare och i fortsättningen ska jag vara ärlig!

Blommor fick jag handlat så det stod härliga till!

Fortsatte sen till MAXI och vecko-(stor)handla mat, kylskåpet ekade nästan.
Kändes hemskt i morse när jag fick skicka med pengar  med Rasmus
och Dana till frukost, för här var inget! Men nu har jag fyllt på överallt!

ja, bagageutrymmet blev fullt kan man säga...
Packa in varorna i kyl och skafferi, blommorna till mom, till Snickeriet
för att hämta dörren. Tillbaka och lastade av den, mellan varven fyllde
och tömde jag diskmaskinen så snart är det mesta fettfritt i skåpen på mom...
Hem och mötte upp Lucas och åt middag. Körde till Ängelholm

rapsfälten är ju helt underbara nu!
och var på APT-möte, sedan jobbade jag kvällstur till 22.
Christer kämpade på mom för att sätta i dörren, men det gick inte så bra
för honom så han gav upp efter tre timmar, stackaren. Nya tag i morgon.
Trött och nöjd med dagen.
Sov gott så ses vi i skuggan av marshallen!  L8

Kommentera här: