0

London del 5

Taxin som vi åkte med från Harrods, lämnade av oss
en bit från vårt hostell. När vi hoppade av ställde vi oss alla tre
för att komma underfund med var vi var någonstans,
kolla gatunamnsskyltar och igenkänningsmärken.
En äldre  herre gick förbi oss, vände sej om och sa:
-You look completly lost! How can I help you?
Då kom vi på hur dumma vi måste ha sett ut!
Tina frågade efter en pub, vi behövde nog en öl efter den kommentaren.
En öl och en sambucca var, fick vi innan vi gick
för att duscha och göra oss i ordning för kvällen.

På någotvis lyckades vi ändå bli sena och tog taxi till Adelphi theater.
Senast kl. 19 borde vi hämtat ut biljetterna, vi var där 19.20...
Tack vare en traggig gubbe som tog lång stund på sej för han
ville ha ut biljetter(hade blivit nåt strul),
så bad tjejen i kassan om ursäkt för vi hade fått vänta...


"Love never dies" Phantom of the opera 2
De sjöng underbart, scenografin var fantastisk och jag grät en liten skvätt.
Bra musikal, men inte bättre än 1:an.
I pausen blev det minsann ett glas skumpa - så synd...
Ordna du bra, Christel!

Efter musikalen gick vi in på första bästa restaurang och beställde pasta.
Beställde oxå vars en getost förrätt, men det kom bara in en?
Vi delade på den, vilket var bra för en var rätt så mäktig.

När vi ätit upp tog vi tunnelbanan till East.


hitta rätt linje... (var glad att de andra hittade så bra i London,
jag var väck hela tiden. Jag som brukar ha bra lokalsinne...)

Tog oss till Old street station där mötte kusin Henke oss
(efter vi vänt och gick på rätt håll igen...) !

Henrik jobbar på ett ställe med att sälja shots på dansgolvet,
(undrar om de hade funkat i Sverige...)
och där de hade sjuttiotals-tema, många var utklädda
och det var kanonmusik hela kvällen!

Vi var mycket på dansgolvet....

av olika anledningar...        

Vi var en del i baren oxå  (mest för ljudvolymens skull såklart!)
Titta på mina örhänge och tänk: oh va fina ! Jag har nämligen bara ett kvar
(dansa av mej det andra på kvällen), och kommer inte att ha dem igen.

Stället heter Aquarium Bar, bl.a för de har en pool som man kan bada i på natten.
Det gjorde vi inte. Men vi var kvar och dansade till ca 05 på morgonen!
Jag hade lätt dansat till sju när de stänger, med de sista timmarna
spelar de bara techno och det är varken Tina eller Christels favvo musik!
Jag kunde ha stannat kvar med Henrik, men jag tog ett moget beslut!
((fick skaffa några vuxenpoäng där oxå!)

Kan rekomendera att dansa om man samlar steg, för vi kom upp i 30040 steg!

SLUT del 5

Kommentera här: