0

SÅ TRÖTT...

Blir bara så sur på mej sjäv när jag inte hinner
allt jag planerat, eller inte ens en liten del.
Men jag fick i alla fall en trevlig pratstund med min syster
på 1h 17 min 43sek ! Pratar så gärna med mina systrar
men vi gör det så sällan att det tar alldeles för lång tid
om man planerat in att trolla huset skinande rent,
+ 700 andra saker som borde gjorts.
Och jag kan inte säga -Jag gör det i morgon för den dagen
är oxå fulltecknad! Det enda som är skönt är
att världen inte går under och vi alla överlever
fastän jättedammråttorna anfaller!
Vad jag däremot hann göra är att ge mat till alla mina djur
och städa hos dem och på dem

så här sur blev hon ...
efter jag klippt klorna, borstat tänderna och putsat pälsen!
men såhär glad blev...

Lucas kampfisk - Bubbel tror jag han heter
Avkalkat och diskat skålen noga, sköljt alla stenarna och diskat figurerna!
Fixat hos Nobbe ödla och hans mat = larver och gräshoppor.
Zorra orm fick rent och snyggt i sin bur , även deras vattenskålar blev
avkalkade och väldiskade.

Sen rullade jag alla handdukarna på gymmet och masserade hela eftermiddagen.
Dana hade gjort spagetti och köttfärssås till oss, så jag körde hem och åt,
(båda killarna hade fotbollsträning i kväll)
innan jag skulle tillbaka för att hålla pass och massera.

När jag slutat jobba hade jag träff med min hyresvärd, plockade ihop
massageBengta efteråt och sedan cyklade jag hem.

Gick kvällsrundan med Tekla, natta barn som fortfarande var "halvvakna".

Rasmus och hans klass vann hela skånska Teknik8:an !
Nytt för i år var tydligen att de inte ska till Stockholm för Sverigefinal,
utan får nöja sej med att vara bäst i Skåne- de e inte dumt bara de!
Stort grattis till dem!!!

Ögonen går i kors !  Gonatt och sussa gott!
L8

Kommentera här: