0

Flitig söndag

Vi har varit duktiga idag, måste jag säga.
Marie var och hämtade en kelling-nappflaska(Ingers),
för Bosse(som han nu heter) vägrar äta själv.
Budget och en massa skittråkiga papper ifyllda.
En stund senare kom Anders och drack en kopp kaffe
(vet inte om han ville slippa katten?).
Christer och jag gick en runda med Tekla
och var då inom mom, för att kolla på tvättmaskinen.
Saknar en koppling+ lite annat så jag får köra hem med
handdukarna en vecka till...
Hemma igen startade jag högtryckstvätten och
tvättade rent vår mur (och trottoaren) längs S.Jnvg-Storg.

bättre än så blir det inte utan färg...

Lucas som precis kommit hem från Torben, hjälpte till
När muren var färdig, så gödsla jag vår gräsmatta,
och hoppas att den kan repa sej i år igen, efter en tuff vinter!
När allt var undanplockat så körde Christer och jag över 21:an
för att plocka hallonlöv till pinnar och andra kryp i huset.
Tekla fick springa lös med oss en stund, jädrar vilken fart och styrka det är i henne!

uppför backen...

inte den lilla backen iheller...

sedan sprang hon mellan mej och Christer - tuff brud!
Hemma igen åt vi kvällsmat sedan färgade jag håret.
Får se om det går att visa upp i morgon, när det torkat.

Denna veckan har vi blivit bjudna till ett dop, en studentfest och ett bröllop!!!
Fester är ju så kul!!

Sista rundan med Teklis bort och hämta lite saker på mom och sedan i säng!

Tack och hej!!   L8

Kommentera här: