0

En härligt lång dag !

Gick upp klockan fyra, som vanligt på fredagsmorgnarna.
Tände ljus och marshaller på gymmet, rullade handdukar
och väntade på de tränande.
Kära syster d.ä kom dit från Röstånga och var med på
Slowmotion-passet
(trots att hon verkligen är en kvälls/natt-människa!).
Efter passet solade både hon och jag sedan körde vi hem
för frukost och efter det körde vi  tillbaka till gymmet
för en massage.

det har snöat hela dagen!
Fortsatte sedan och massera fram till 12.30,
då hade jag gjort min 8-timmars arbetsdag...
Hem och gick med Tekla innan jag duschade(behövde raka benen...)
och till sist slängde jag i mej lite matrester som hade blivit uppvärmda
i micron två gånger...

Snabbt till Klippan och badhuset där Christina väntade.
Fick en härligt skön helkroppsmassage, precis som jag vill ha det!!!

Tillbaka till gymmet där min andra kära syster var igång med
sitt träningspass !

en suddig Annika, kameran strular igen...
Hade gemensam träning med Sanna, på gymmet.
Christer,Dennis,Åsa och Rille var där samtidigt.
Fylldes på med träningssugna killar, hela tiden, när jag lämnade
stället var de sex stycken som tränade !

Vi var alla så enormt trötta och pizza kändes väldigt rätt....
Tycker oftast inte det är gott med pizza men det var det idag,
och en öl till så var det prefekt! ( Äh det är inte sant för jag blev äckligt
mätt och jag avskyr att vara mätt!)
Nu ska jag sätta mej och samla krafter för att gå en runda med Tekla och
sedan är det bara sängen som gäller.
Är så nöjt trött i kroppen, kan bara beklaga och tycka synd om de
människor som inte har kommit hit än...
Jag menar den lyckokänslan man får efter ett bra träningspass,
så nöjd man är för man varit snäll och belönat sin kropp -
för det är ju precis det det är en belöning för kroppen .

Pizza är belöning för huvudet  inte för kroppen på minsta vis!!!!!
Mest tycker jag synd om de människor som tror att de står utanför hela träningsgrejen,
för vad de än tror så är motion ett måste för oss alla OM vi vill fungera som äldre
- och tro mej det kommer ni att vilja när ni är gamla!!!
Tjejer mät er och håll er under 80 cm i midjan, killar det är 94 cm för er.

trött va???

Ha en underbar fredagskväll, ni som orkar !

Kommentera här: