0

Gåsamiddag

... på Linnégatan hos Britt-Marie och Per

klädd för middagen (plattat hår för första gången)
Vi tog bilen dit för att jag efter en liten stund skulle köra och hämta
Lucas från festen på gården(där han hade vunnit alla tävlingar ).

bubbel till fördrink

nässelsoppa till förrätt

snaps till den


gås... såklart på en gåsamiddag,brysselkål,inlagda gröna tomater

vissa fick flera snapsar

Per´s whiskysamling där jag har en egen hylla !
Jag fick flera olika goda whisky igår.

TACK Britt-Marie och Per ! Kanongott -som vanligt!

Lucas och jag hjälptes åt att styra upp Christer på hemvägen,
sen fick Tekla en längre runda av mej i högklackat!

Martina: De sega chokladrutorna var jättegoda,
de var lite rinniga och skulle varit längre i ugnen tror jag,
men de smakade väldigt gott !

100g smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1½ tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

35 min (längre tid blir bättre), i 150 grader. 

Kommentera här: