0

det egentliga inlägget !

Efter läkarbesöket så körde vi till McD och åt
"middag",

in på apoteket i Brännan, för att hämta
ut ny medicin, och för att handla mat till kvällen. 

Hem i en rasande fart, och packa in varorna. Städade inte, utan röjde
vägar med dammsugaren ...

Rasmus har lyckats än en gång få en lärare att ringa hem pga "skit",
han har hittat på i skolan! Men trots det och trots att han bara är 15 år
får han ta tåget till Göteborg och stanna där över helgen med äldre kompisar....
De e ju "PMS" i Götet!(ParkourMästerskap Sverige), och jag kan mer
än väl förstå att han vill åka med upp dit.
(Han fick sitt första MVG i svenska på en uppgift i veckan så lite beröm
och uppmuntran trots det andra.)
Först var det ett bestämt nej, men efter livliga och djupa diskussioner,
så lät vi honom ändå åka. Har varit stenhård när de var små att har
jag sagt nej så är det nej som gäller, så nu för tiden tror de fortfarande
att det är det som gäller och då är det lite skönt att diskutera fram
en annan lösning med barnen - för att de kan förstå och inte tar för givet.

Så här glad var han när han äntligen fick åka!
Hans högeröga är lite svullet för en stund var han så fruktansvärt
arg på mej att han skulle kasta fingret på mej och då åkte det rätt upp i ögat,
vilket gjorde att han bröt ihop och jag blev tvungen att vända mej om...


Fylla på JOJO-kortet.
Christer kom hem och lagade till Yacatana. Lucas hann precis bestämma
sej för HarryPotter innan gästerna kom.

Hary Potter

En häxa och Drak-Ulla lite innebandy målvakt

En egyptisk prinsessa!

Matkön..

publiken

Limbo-kungen Wiliam, grym kroppskontroll för en sån "liten" kille!

Söta Bell var väldigt duktig i sin fina stora klänning

men tyvärr blev hon utslagen
Efter mat, lek, efterrätt var det dags för djurvisning.

Lina är jätterädd för spindlar - men ormar går bra??

Alvin kollar oxå in Zorra

liksom Eddie

Torben fick tag på en vandrande pinne
Till sist så poiade jag en liten runda för dem OCH sprutade eld!!!
(Kom på att de börjar bli slitna och måste skaffa nya till nästa poirunda
- jadå jag har fler detta året.) Lucas var nöjd för han hade beställt det,
av mej.

rester efter gästerna gått.
Sista gästen verkar inte vilja gå... Det är inte Gunnar!utan en riktig...

nattuggla, som för kvällen kallas Hedwig !
Jag körde lektanterna Dana och Rosanna till ElinM där de stannade en stund,
tills jag bloggat klart.
Hämtade hem dem vid 23.30, inlägget måste vara klart för NU är jag trött!!!
Har ju inte ens hunnit med min spikmatterunda som vanligt efter slowmotion.

En god natt!   L8                Vi ses i skuggan...

Kommentera här: