0

Hägrar i skogen

Var uppe vid sju och åt frukost sedan stack jag och Tekla
först till gymmet för att rulla handdukarna och bädda till
dagens massager.Upp på åsen och sprang rundan i skogen
Det gjorde ont i skinkan VARJE steg utom just en liten stund
då jag såg två hägrar stannade upp för att beundra dem ett tag.

Har aldrig sett dem på så nära håll innan
- de är nästan lika stora som storkarna ju!!
Jag trodde att de var betydligt mindre.
I vilket fall när jag började springa igen så "glömde jag bort" det onda
och det störde mej väldigt att så mycket sitter i huvudet för det gjorde
ordentligt ont när jag "kom på" det igen.
Ja ja jag sprang hela rundan om än sakta i mellanåt.
Hem och duscha för att sedan köra med barnen till väla
för att köpa byxor - de växer ju!!

Efteråt lämnade jag dem hemma och tog med till gymmet för två massager.
Tillbaka hem och tillsammans med barnen dammade vi stora bokhyllan,
med ett par avbrott pga ilska!!

 Men sedan gick det bra.
Vi gjorde färska fettucini med rökt lax-sås tillsammans-
väldigt gott men rätt så salt!

Slutklämmen på dammningen, och nu så är bokhyllan ren och snygg igen.
Sedan gick ungarna ut till kompisarna och jag tänker sätta mej ner med
 ett litet glas portvin - för det är jag värd!!! 

En underbart skön lördags kväll på er alla!  
Puss och Kram  L8

Kommentera här: