1

Händelserik dag!

4+1 mssager på andra sidan åsen.
Regn och tråkigt grått väder då, men det vände!
Körde hem och hämtade Tekla vi körde till Skäralid och
Kopparhatten - evigheter sen sist.
Fastän det inte är grönt än så är där underbart vackert!

Skärdammen

rumpträning! 200 steg!

mot Kopparhatten

Kaprifolen på väg att slå ut!

solen värme skönt

Boken är nära att slå ut oxå

en som njuter!

förstår inte att jag gick med på det...
Några väldigt kloka beslut har jag tagit genom åren... att dumpa denna
killen var absolut ett sådant!! Ja, fy undrar hur mitt liv sett annars !

de största pinnarna - helst ett helt träd!

hon hittade något att rulla sej i som luktade ... VIDRIGT
och det hade jag glädje av hela bilfärden hem!!! Tackar extra för det!


STORA Björngrottan!

Jodå snön ligger kvar på vissa ställen

VACKERT!
Skyndade oss hem(Tekla släpptes av hemma i huset) för att hämta Dana
på skolan, vi körde till banken för att fixa bankkort till henne.
Sedan fortsatte vi till Ängelholm för att köpa mat till Tekla och fota Dana.
Passar på att få ett leg till Dana, ingår när man skaffar bankkortet,
och då behövs ju foto som nästan liknar henne...
Tanka och körde hem för att duscha Tekla

vi var inte helt överrens... men hon luktar betydligt bättre nu!
Dana skulle duschat henne, men se det gick inte Tekla med på!
Efter duschen gjorde jag pannkakor samtidigt som Lucas fröken ringde...
Ja, jag har verkligen fått honom för alla synder. Nädå , men ibland undrar jag!
De hade haft en ny kvävningslek på skolan under rasten, för att de skulle
svimma av syrebrist! Youtube är bara sådär i mina ögon!!!
Jag frågade om gårdagens grej med sprayflaskan och tändaren på skolan.
Det var inget fröken hade hört talas om...
Lucas hade och har en tuff tid tillmötes!!!! Det var längesedan jag var så arg
så jag skrek och grät och svor om vartannat - men nu så fick Lucas
känna på det! Spray/tändar-incidenten hade hänt men inte på skoltid
så allt det var lögn. Vilket innebär att Lucas och den killen som var här hemma
hade hittat på en fin historia som de två höll fast vid hela utfrågningen
som både jag och Christer höll - var för sej...
Och när vi ändå höll på  så slog det mej - Hur många gånger har du rökat???
... en gång men jag drog inte in...  Lucas kom och  berättade att kompisar
smygrökade lite då och då - deras föräldrar rökar och då blir det inte
"så farligt" för de barnen, tror jag. Men NU tycker Lucas inte längre att
det är värt att prova, hoppas jag för guds skull!!!
Resultatet: Lekförbud. Något som jag inte gjort så tydligt innan men denna
gången namngav jag tre killar som jag inte vill att han ska leka med
för det händer ALLTID något som de absolut inte bör göra.
TV- och data förbud - minst en månad
Gården-förbud resten av terminen
Dessutom ska han tillbringa sin lediga tid med läxläsning , fröken
undrade om han sitter mycket med läxan för det går inte så bra på
läxförhören längre - bit ihop och nya tag!

såhär glad var han inte igår!
Pust!
Efter utbrottet körde jag snabbt till gymmet för att bära in Bengta,
ny träningskund och en kille från gymleco.
Två pass: JAM liten grupp som svettades mycket!
Boxning som vanligt: mycket skratt och mycket svett och troligtvis
mycket träningsvärk! KUL!!
Efteråt tog jag mej hem för att äta pankakorna som var över, Teklarunda
och sedan ramla ja först i soffan sen i sängen!

NU har jag bråttom!  Vi hörs!  L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Lite träningsvärk i lår o armar, men inte som förra veckan... Jag myglade kanske lite...;)

Kommentera här: