0

Kultur i Natur - sista kvällen

Det är alltid magiskt, speciellt sista kvällen. Artisterna släpper lite
extra (de brukar vara ovana att stå på en flotte och uppträda),
det är lördag och publiken är lite mer med på noterna och
just att det är sista av tre kvällar.

vilken kö ! - i år igen


lite sen (som vanligt) ner till biljettkontrollen

de andra var redan på plats :Ann-Marie,Tina och Tina

Hej, välkomen hit... fullt utrustade för att överleva en vecka här nere!

ofta kapplöpning ner, vissa  hinner knappt visa sina biljetter
för de måste ha stenen de suttit på de senaste 15 åren...

alla på plats

stämpelkontroll vid "fiket"

och sen så var han där igen och lika bra (bättre)som de andra kvällarna

ljusen(prickarna) till höger om scenen är marshaller, prickaran till vänster
de som är lite blå är mobiler(publiken alltså)  - MAGISKT!

En gång om året - på KiN så träffar jag en underbar människa
(syster Tinas chef på Trolleholms slott), och jag blir alltid lika glad!

fina Ann-Marie med sin lika fina son Jason
(kolla in honom på reklamen för - Hemmakväll, som går på tv nu).

En viss liten kille gick ner sej i plurret...

Lucas i Titos jacka, Truls byxor och mina stövlar...
Senare på kvällen sa han: - Mamma varför händer alltid sånt här mej?,
Varför är jag alltid så klumpig och råkar ut för såna saker?
Kommer det från pappas sida ,jag menar han är oxå klumpig...

Har jag alltid sagt, han är klok den pågen!!

EFTERFEST

Maten som Andy från stationen i Röstånga gjort - supergott allt!!
   
mycket gott plock, grillat, röror, melon, minikåldolmar - massor!

sagolikt

En mysig natt- och en go stämning

Fina Peter!

och fullmånen var framme!

fin stämningssång av Charlotte och Frida i Cookies n Beans

alla tre fina, duktiga tjejerna - jag är glad att de kom hit så jag fick chans
att höra dem, vilka röster och vilken energi på scen!

Jag blev väldigt trött och lite frusen och valde att köra efter Lucas
(som var hemma hos kusifinerna), innan festen var slut.
Truls följde med oss hem för sovis.
Hemma i huset i Kvidinge var Christer ensam, nyss hemkommen.
Rasmus var hemma hos Albin (trodde vi då) där han skulle sova över och
Dana skulle sova över hos Jolina. VÄLDIGT trött gick jag och la mej.

Blev väckt vid 02.45 av ett sms från Rasmus: - E du vaken?
Fick köra till Bjuv och hämta killarna - de hade missat bussen hem,
och de skulle inte alls vara i Bjuv egentligen...
Hoppas alla förmaningstal från både mej och Christer gör att Rasmus
inte glömmer meddela oss i fortsättning var han blir av... Inte ok för oss.
Men killarna kom hem hela och välbehållna - tack och lov.


03.45 kröp jag ner i sängen igen - en timme innan jag brukar gå upp på
vardagarna...

Trött!   L8

Kommentera här: