0

En dag i svampskogen

Efter morgonpromenad och morgonbestyr så körde jag över åsen och
gav 4 (3+1) massager i Kågeröd. Vilket var rätt så bra för då fick jag
en timme (två mindre än jag brukar) över och när jag körde tillbaka
till Kvidinge kunde jag svänga avi skogen och leta efter lite svamp
för att bjuda det på lunch hemma.

hittade massor av kantareller

bl.a den tyngsta som jag någonsin plockat!

fler och större Svart Trumpetsvamp

det blev till både tre och sex och sju svampmackor!!
De svarta torkar jag för att använda till vintern.
Trodde de yngre killarna ville äta men de var på väg ut för träning när jag
 kom hem så jag fick bjuda de äldre killarna, de som...

byggde balkongräcke
Eva och jag bestämde oss för en extra tur i en annan svampskog,
tillsammans med Carina

nån blev där

men det var inte mycket vi hittade där
Lät Tekla rasta av sej i grustaget innan jag gjorde mej redo för kvällen.

kasta pinne..hämta pinne...kasta pinne....jodå kul är det och trött blir hon!

Kommentera här: