0

Kula

Såååå nöjd med min lördag!!
Christer, Rasmus och Eva stack till nerd-mässa i Kristianstad, 07.30.
Lucas hade fotbollsmatch mot Bälinge, samling 9.20( jag var inte med och
tyvärr förlorade de). Dana var VÄLDIGT mycket tonåring här hemma,
så henne försökte jag undvika!

Plockade den största fästingen på Tekla - fy va de är äckliga!
Hade tänkte bjuda på kantarellsmörgåsar som förrätt till kvällen så jag
och Tekla begav oss ut i skogen

Jodå, vi hittade "lilla kantarellen i enebacken" (fast det var i björk-)

hittade både gula och svart trumpetsvamp, fast inte så mycket så jag
hade behövt tyvärr.
Hemma igen lämnade jag Teklaoch bytade kläder, körde till Åstorp
för att köpa vitt vin på systemet. Pratade med kära far i telefonen,
vi behövde bestämma lite. Fortsatte till Hyllinge och Citygross.
Köpte lax, musslor och räkor där, lite annat oxå. Lämnade det i bilen
och fortsatte handla på Maxi. Hem snabbt som tusan, lasta av bilen och
in med sakerna i kyl och frys. Städade det genomsmutsiga huset, hann
trappan upp och då kom Alek för att låna peruk till en fest på kvällen.
Sedan stack jag bort till gymmet för att sälja av gym-saker.
Kvick hem, duschade och kolade så att Dana och Lucas hade städat klart
ovanvåningen - det hade de skött bra. Började med maten. Plock på
uteplatsbordet med tapenad, kex, ost, smörstekta kantareller mm.

Förrätt: sparris och parmaskinka
Huvudrätt: Laxgryta med musslor och en massa annat gott
Dessert: Hallonpaj med vaniljglass.
Tack Tina&Lars och Pernilla för recepten!!

Gästerna: Grannarna Jonte & Micha, Eva & Dennis och ett kvarter bort
Sanna & Tecwyn.

Lilla söta Klara

Söta Mich med dotter Amelie

Just här var Sanna & Tecwyn borta på Tomarp för en "överrasknings-
sjungning" till ett brudpar.
Tecwyn var väl inte helt nöjd med sin fru som bestämt att han skulle
spela när hon sjöng, med tanke på att han inte hade spelat "in public"
sedan 1995... De verkade som det hade gått alldeles utmärkt!

Spelade in med kameran , tyvärr kan jag in få in det här men när de
kom tillbaka så "kulade" Sanna i hallen, dvs "ropade  på kossorna".
- Det hördes! och dessutom lät det bra!

framåt småtimmarna brukar "de farliga" djuren komma fram - folk har
lite lättare att rör vid dem då - kan inte förstå varför? Undrar om det
är för det är mörkt ute då...

Det ser inte lika förtjusta ut men lite nöjda.

-Den var inte alls blöt och kladdig... Vanlig kommentar

Den här djungelnymfen är nog de "farligaste" vi har i huset, hennes
taggar på bakbenen kan kännas....

men Dennis vågade oxå !

Mich och töserna, gick in och la sej tidigare precis som Eva(hon var trött
efter lång dag på mässan). Dennis var faktiskt inte kvar längst.
Vi la oss 03.15...
Jag tror att våra gäster var lika nöjda som vi var.
För en gångs skull så hann jag allt jag hade planerat, maten blev jag nöjd med,
jag var vaken -hela kvällen och jag hade mycket trevligt!!
Tack!


/L8

Kommentera här: