0

SKAKA!

Tog med hunden ut i skogen på eftermiddagen.

tycker hon är så fin - en stolt matte e ja....(oftast....)!

hon tog sej en simtur, ut efter en pinne

och hon hittade den!

mycket vatten i bäcken
Testade henne med en lek som syster Tina lärt mej när vi mötte en annan
hund och det fungerade jätte bra! Tack Tina!
Hemma i huset igen så bestämde jag att det var dags för en hund-dusch,
vi var inte två om det beslutet kan jag säga....
Men hon gick in där efter mycket tjat, lock, hot och mutor.

inte hennes favoritplats precis, hon verkligen avskyr att duscha, men
simmma i kallt vatten går bra???

fast hon är duktig för jag behöver inte hålla fast henne trots allt.
Det ord jag sa flest gånger under eftermiddagen var - SKAKA!
ett kommando som hon egentligen kan men med en trotsig min stod hon
kvar i duschen och visade att -DET kan jag själv bestämma över!!

tror hon stod där i en timme, till sist tog vi ut henne på
gräsmattan /dörröppningen där hon kunde skaka av sej ordentligt.

tandborstning och kloklippning - funkade jättebra oxå från Teklas sida,
jag var sämre för jag klippe ner i pulpan så att det började blöda....

Fick lägga första förband så att hon inte slicka på det hela tiden.
Hon började direkt med att försöka bita av det, och jag var väldigt tydlig
med att det skulle vara kvar och t.o.m i morse så satt det kvar!

Mangla en hel del, bädda rent i alla sängarna och gjorde kvällsmat.
Pyssla med barnen en stund innan vi alla gick och la oss.

puss puss  L8

Kommentera här: