0

resa...

Försökte packa på kvällen men det gick bara sådär så det gällde att
komma upp i tid på morgonen  efter... det gjorde jag inte!
Men jag fick slängt ner en hel del kläder i resväskan,
Tekla fick sin morgonrunda och jag hann raka benen oxå..hihi
Var klar t.o.m, en liten stund innan vi skulle bli hämtade
Britt-Marie och Per kom hem till oss(Christer och mej - barnen var kvar
hemma i sina sängar!) 05.45 och sedan körde vi till Ängelholm och flygplatsen.

Ängelholm-Helsingborgs airport!

Checkade in
och det dröjde inte länge innan vi kunde gå på planet till Arlanda.
Per hade gjort en fin bokning av platser så vi kunde sitta utspridda i planet...,
jag försökte byta plats med Olof Röhlander, mental coach

foto: Jesper Anhede
(han visste inte att jag visste vem han var, men jag får hans veckobrev på
mail varje måndag, han är inte lika bra nu som han var när jag började läsa dem.),
så att jag kunde sitta sidan om Christer men se Olof vill tvunget sitta 
närmst mittgången - inget stort problem utan jag satte mej på min
"rätta plats" och fick sitta och smygkika på Christer istället...

Arlandas julgran
Landade innan beräknad tid (hur ofta säger de det på Sj? Vi kommer
fram innan beräknat!?) 

och mötte upp Tina och Lars på Arlanda.
Efter en liten stund kunde vi gå på planet till Östersund och Frösön.

Ännu en snabbflygning och framme innan  beräknat!

Östersund, inte kallt men kallare än hemma

solen går inte upp tidigt här...

Tog taxi från flygplatsen och till hotellet inne i stan Hotell Clarion på Prästgatan.

rekade centrum och köpte

Ny jacka: ner över rumpan och varm (till skillnad från den jag hade med mej!)
och en täckkjol! altså en "termostatkjol" - visade sej att det var ett
MYCKET BRA KÖP! 
varma kläder till mej - vi trodde inte det skulle vara såå kallt här uppe
och dessutom hade jag inte fått plats med termobyxor i resväskan...

till hotellet - en kopp kaffe ,baren öppnade inte förrän 11.30 -
...men om man är uppe innan 04 så är det inte jättetidigt!

fick vars en öl 11.30 - snacka om att hänga på låset!

Katta - en gammal kompis till Tina (ja, vi känner väl henne alla utom Lars
mer eller mindre) som nu mera bor i Östersund kom och kramade om oss.

En stund senare gick vi till hennes och hennes mans:

Törners Konditori - bästa in stada

   
kakor,   saffranssoppa med skaldjur -god! ,   och latte

     
ljus...                 Katta                     Katta                   Katta

Snygga Kata bjöd oss alla på en supergod lunch på konditoriet

mätta och belåtna       fick ett klokt ord med oss...

sagt av Kattas son och tror han har fått det av sin mamma...??
Men så sant så sant!!

till hotellet för att checka in

sedan gick vi tjejer till "Snö - outlet"

Katta visade oss runt där

Tjejen (Lena)som startade snö stod själv i butiken och tyvärr ville hon inte
vara med på bild, men hon är vän med Katta och mycket trevlig!!
Sportkläder och smycken - tycker jag är roligt att shoppa!

gick tillbaka till hotellet, genom ett vackert Östersund!

Christer blev nöjd ändå för det var mycket billigare än han trott!! haha
Sedan klädde vi oss för helgen huvudattraktion - tror jag man kan säga

mina nya varma kläder!!

Det kommer mera!!!

Puss och Kram på Er!   L8

Kommentera här: