0

Basse 30 & Pidde 30

Jag var lagom klar med dammsugaren
när söta Sussie kom för att ta ett glas vin med en färdig Christer.
Jag klädde mej men Ha ha - det blev inte några skinnbyxor inte!
Jag fick på dem liggandes på sängen med vågade inte ha dem på kvällen så
jag tog min snygga klänning som jag fick av Lars och Tina i julas.
Tyvärr blev jag inte fotad i den, men kände mej rätt snygg.
När jag äntligen var färdigklädd så körde vi (jag) och hämtade Kenneth Nilsson
och sedan fortsatte vi till Munka Bygdegård ( ha - vid tandläkaren).

97 gäster som väntar på "värdparen"
Cernia och Jeppelina alltså Basse och Piddes tjejer hade ordnat en
överraskningsfest för killarna som båda trodde att de skulle på överraskningsfest,
hos och för den andre...

Christer i ny snygg skjorta utan fläckar...

Anna, Kenneth och Eva, alla tre jobbar på Aerosol precis som Basse gör.

Så äntligen kom de och gissa om de blev överraskade och glada!

Basse

Pajje höll tal och bildspel till sin son Basse ...rörande och fint!

de två drack lite vin...
Sedan fick de två utmana varandra i fem olika grenar

"Banangolf" 0-1 till Basse

De båda kämparna

"att skala en potatis med valfritt vertyg" (som de fått välja innan de
visste vad de skulle göra!) 0-2

ändå sedan vikingatiden... Ölhävartävling 1-2

" Att stampa sönder motståndarnas ballonger"
Christer var med i denna kampen 1-3

"Snabbast tömma en toarulle" 2-3

Vinnaren !

Sussie fick lite extra nattamat innan desserten var framdukad...

och så lite mer vin till det!!
Tyvärr klumpade Christer till det och brände sin hand rätt så rejält på kaffe,
så vi körde hem tidigt - av olika anledningar - jag var inte en av dem.
Jag hade bestämt date på nåt ställe inne i stan efter festen med en
fd arbetskamrat som oxå var på festen.

En trevlig fest och vi hade mycket trevligt - fram till kaffet... Tack!!
L8

Kommentera här: