0

fy för siffror

En ynklig Lucas ville inte gå till skolan, men
efter mycket luskande förstod jag att det var för de skulle
ha läxförhör på vikingatiden och glosprov...
Känner så med min lille kille när han förklarar att han läser och läser
men efter en liten stund har han glömt det igen, det vill bara inte fastna
- precis så hade jag det i skolan. Så jag hoppas jag ger honom mer
förståelse, peppning och stöd, som han behöver så väl.
 
fotade honom innan skolan för ett av hans framtida projekt...

Idag är det bokföring som gäller, tyvärr måste det oxå göras.
Christer frågade i morse om det inte skulle vara kul att se hur det går,
hur många medlemmar, om det går runt eller vi får lägga till en massa
var månad... - Totalt ointressant !!! för mej , men om nån kommer och
säger att de fått bättre balans, att de gått ner fem kilo i vikt eller
att nu orkar de gå över 5ooo steg om dagen eller att nån nu orkar springa
5 minuter på löpbandet - så mäter jag om det går bra eller inte
- för mej är det absolut det viktigaste. Såklart jag måste få in pengar så
jag kan betala räkningarna, det är oxå viktigt - nödvändigt, men skittråkigt!
Jag är så långt ifrån en siffror-människa man kan komma!!

Ja ja, först har jag ett spännande möte på byn. Ett nytt projekt som jag
mycket hellre tar tag i . Jag hinner nog få in momsdeklarationen i eftermiddag ändå...

Ha de bra  !  L8

Kommentera här: