0

GUBBJÄVEL...

jag kom på att jag faktiskt ler mot alla jag möter
oavsett väder!
Men på maxis parkering i Hyllingen log jag inte idag.
Där, precis vid ingången satt en gubbe (60-70 år, typ) i sin nytvättade
stora bil och läste tidningen.
Jag undrar om inte hans bil får plats i  en vanlig parkeringsficka som
alla vi andra parkerar i? Han satt där länge så jag gissar att hans stackars
fru fick gå in och handla själv medan han tjock mage och rumpa inte
orkade krypa ur bilen och hjälpa till. Men om de nu är så kan han ju
parkera en bit bort i en anvisad parkeringsplats och sedan, för att
undetrlätta för frun köra fram precis när hom kommier ut - inte stå i vägen
för alla som kör med kundvagnarna. Jag frågade faktiskt inte och tänkte -
Nu är du äldre och mer mogen häng inte upp dej på sånna skitsaker...
Men när jag satte mej i bilen var jag fortfarande lite uppretad så jag
körde runt och fotade gubben, hoppas han blev lite nervös i alla fall -
fast det tror jag inte -han hade ju stor nytvättad bil och då äger man
automatiskt världe inkl. icamaxi!!!


När jag var vid tjugoårsåldern knackade jag på rutan till en bil, då precis
som nu, satt en äldre gubbe och läste tidningen och hade parkerat precis
utanför dörrarna på "Brännan" på en plats med tydligt markerade
heldragna linjer för parkering förbjuden. Jag frågade om han var nöjd
med sin parkering.
Han sa att han väntade på sin fru som bara var inne och handla.
- Ja, men du kan väl vänta på henne på en riktig parkeringsplats och
inte på plats som inte är tillåten. -Unga dam jag har varit säljare och
kört bil i 40 år så jag vet vad man får och inte får !
-Jag tycker att om du har kört bil i 40 år är det nog dags att sova,
för du har tappat omdömet om vad man får och inte får.
Sedan kände jag att en sån vinner man aldrig mot så jag gick därifrån
 - Men alltså -Gubbar vad tror de att de är ? Regler gäller väl för dem oxå?
Visst jag själv kör ofta för fort med det är ju bara av omtänksamhet
mot andra bilister för att jag inte vill vara i vägen för andra människor
i trafiken och vill komma undan  så fort som möjligt...
Ja ja, jag har ju lugnat mej lite.

köpte lite matta en början i alla fall - det kommet mer.
Jag körde ialla fall därifrån hem för att packa upp varorna och äta middag.
Gick till gymmet och sprang lite på bandet hann göra lite situps på bollen oxå
innan det var dags att jobba igen.
Sedan var det dags för skumboxpasset , och träningsvärken började
ge sej till känna...
En lite tuff skara som körde !

hade köpt balans bräda oxå till gymmet, men faktiskt mest till Danas knä
Dana var där occh tränade en stund och när jag körde passet så duschade hon.
När det var klart skyndade jag och Dana oss hem till killarna och till kvällsmaten.
Rasmus hade gick laxpaket med mozzarella och färsk basilika och ris.
Missade salladen (kille va?) men det gjorde inte så mycket det var jättegott
och han var mycket nöjd själv.

Jag diskade, stängde ner och fixade en del på gymmet (lite tidigt men
det var tomt och  fredagskväll) och gick med Tekla. Bytade om till pyjamas
hemma igen och satte mej i soffan med Lucas och Dana såg en komedi
om tjej-gladiatorer.  Väldigt tramsig och lite kul ibland tyckte vi alla tre.
I säng direkt efter en grundlig genomgång av tänder och tandkött.
Ha ha - för mycket info kanske...

fullmåne?  Väldigt vackert med månsken i alla fall!

De går så i ett att jag knappt hinner sakna Christer, inte förrän det är
dags att lägga sej kommer man på att det tomt i sängen oxå.
Jag kan ju vara rätt så tråkig (för Christer) men jag tycker det är skönt
att ibland sova själv i en stor säng (ligger stilla på samma plats hela
natten ändå!)

Ha en god natt och hoppas Ni alla får(skaffar Er) en fortsatt underbar helg!

L8

Kommentera här: