0

Ny diskmaskin!

Äntligen ska den urusla diskmaskinen ut Vi har stått ut med den i 3-4 år
nu och den har aldrig varit bra. Diskar inte rent, allt blir kornigt och
fläckigt, dessutom började den rosta inuti nästan direkt. Är alltid noga
med avkalkning ,disksalt och spolglans men inget har hjälpt!

den gamla på väg ut...

den nya på väg in !
Tyvärr hade den ingen lampa inne som vi önskat/beställt, men jag är
nöjd om det blir rent just nu så jag kan fumla(hm hur stavas det då?!)
i mörker!!
När vår panna har strulat har jag ju inte ens kunnat diska förhand,
mycket disk på diskbänken och halvdiskat i skåp/lådorna.
Blir ändring på det nu.

När jag satt och skrev härom kvällen så hörde jag Magnus Betnér
från tvn. Har tyckt att han är för mycket innan med under bältet humor,
och mest trams. Denna gången tyckte jag han hade sina poänger...
Han menade att varken alkoholism eller fetma är sjukdomar,
- du väljer själv att dricka och "- Inse att du är tjock för att du äter för
mycket och springer för lite. - Men jag har kraftig benstomme.
-Utanför kroppen i veck???"

Kommentera här: