1

söndag...

Vi var inte riktigt lika tuffa på morgonen som när vi gick
och la oss kvällen innan..
Men efter en dusch gick vi ner och åt en god hotell-frukost.

Tillbaka upp på rummet för att packa ihop röran vi åstadkom
kvällen innan! Gjorde "allt" klart och sedan lade jag mej och sov
en liten stund till.

Checkade ut och sedan gick vi och tittade på
glasblåsar-visning.

alla gör vars ett moment för glasen de håller på med just nu.

mycket kul att titta på dem, varmt och gott hade de på sin arbetsplats
1100 grader i ugnarna , vi fick oss en liten lektion av en trevlig glasblåsare.
Sedan gick vi och tittade på en utställning med Kjell Engmans glasverk!

vit klänning!

och en klänning i guld!

en rad med små färgglada bågar

på varje båge, satt eller stod en lätt överviktig kvinna....

i alla de ställningar!

piano

besökare.

Var efter det inne på outleten för att fynda glas, dels som minne och dels
som presenter och för att det faktiskt är vackert (trots att jag är allergisk
mot prydnadssaker!) Men jag BEHÖVDE verkligen en tulpanvas...
Halv ett kramade vi om varandra och begav oss hemåt.
Fanns ju en fortsättning på denna dagen oxå, men den skriver jag om i morgon!

Tacck och gonatt!   L8

Kommentarer:

1 Supermusen:

skriven

Vad skönt att det finns så många bilder som stöd för minnet......Det var Röding vi åt till förrätt. Det kommer jag ihåg.

Tack för en underbar helg!

Kram och puss

Kommentera här: