0

nyårsafton

Christer mådde som en vanlig nyårsdag fast redan på nyårsafton...
Packade in oss i bilen körde och åt middag på McD i Ängelholm!!!
Handlade mat på MAXI i Mellbystrand och fortsatte till Halmstad och vidare
till vår stuga. Vi fick börja med att skotta gångar för att ta oss in i stugan
det var knähögt med snö överallt.

gången in...

sedan fick vi skotta fram en plats till bilen...

den fina vinterprydda björken

stugorna
Barnen var inte precis lyckliga över att behöva tillbringa nyår i stugan
borta från all civilisation , bara med tråkiga föräldrar och  spela kort...
Så vi hade smugit med en tv och wii-spel, till deras stora lycka
(Christers lycka oxå), vilket gjorde att de kunde härda ut utan att klösa
ögonen ur sin mamma.

Det är superMario som gäller (jag ville bowla ,men det vill ingen annan)
En annan som älskar att vara här uppe utan koppel och springa hur, var
och när man vill är...

Tekla - man ser verkligen hur hon njuter med oss.

Blåmusslor till förrätt
(2kg på fem pers - gissa om det är omtyckt i vår familj!)
Oxfilé, grönmögelost med klyftpotatis och rödvinsås till huvudrätt.
Jag hade glömt bort desserten som skulle varit chokladfondue, med
hittade päronhalvor i skafferiet smälte cholkad på och försökte göra
Dooleys-grädde till, gick bara sådär... Men det blev något i alla fall.
Satte oss och spelade en stund när disken var avklarad (jag t.o.m. njöt
av att diska förhand till oss där uppe!), och när klockan var 23.50 gick vi
alla utom Tekla ut.
Ett sätt att få med killarna upp var de skulle få smälla smällare
utan att jag gnällde och mådde dåligt av dem (smällarna, alltså) som jag brukar,
och det funkade ! Det smälldes mycket men under väldigt ordnade former
och vi var tillsammans hela tiden. Lucas och Rasmus var lyckliga !

Först lite bubbel...

i glasen
Vi hälle upp lite till alla fem för att skåla där ute men Dana tyckte -"det var
så äckligt att jag halsade det direkt  där inne "...
 haha,inte helt nöjd med henne!

Midnatt!

både uppe och nere!

Lucas stearin-tomtebloss

Lite mer bubbel när vi kom in,
och tjugo över ett var vi alla i säng, jag var mycket nöjd och är evigt tacksam
mot familjen - det här behövde jag , en lugn nyårsafton "för att landa"!

Gott nytt år !  L8

Kommentera här: