2

Spelkväll på VillaVidås

Lördagmorgon började med långpromenad med Tekla.
Tillbaka hemma åt vi frukost tillsammans hela familjen.
Christer satte upp sandsäcken - boxsäcken på gymmet,
så nu äntligen är den på plats !
Dammsuga ovanvåningen, bakade foccacia-bröd, gjorde
pannacotta och parma-rullar med mozarella,tomat,
basilika och tryffelolja. Städade lite till, körde tjejerna till
Åstorp för de skulle vara sargvakt under A-lagsmatchen.

Snabbt hem och gjorde lasange till 12 personer.
Försökte få killarna och Christer att städa...   De gjorde så gott de kan,
men jag fick springa och göra om eller rätta till för att det skulle bli lite ok.
En kvart innan gästerna var välkomna hoppade jag in i duschen...
När de kom så hade jag bara mascaran kvar!

Rasmus, Monica och Christer i skuggan
Först lite plock att äta i köket och invägning på wii

Tina och Fidde
Lasange som huvudrätt, öl och vin till det  för visst  blev det vin oxå
Christer... han tjatade lite...

Lilla söta dockan Mika tillsammans med Tekla

desserten: vanilj-och limepannacotta med jordgubbar och basilika
Efter maten gick vi tjejer bort och stängde ner gymmet, och rasta Tekla.
Tillbaka igen samlades vi i gamla massagrummet för att spela.

dags för lilla whiskyn

deltävling 1: dart
Tror minsann att vi fick tequila där oxå och den bjöd på många skratt!!

Christer och jag var sämst!
Har inte spelat på en vanlig tavla på evigheter.
Fidde vann här, och efteråt gick upp till tvn och wii-spelet.

Deltävling 2: Tina i Bubblan
Gäller att  hålla balansen...

Monica i Bubblan (tror jag var i bubblan längst...)

3:an: Backhoppning, Fidde the eagle

Tina får hjälp av Lucas och söta Ellinor

Sista rundan var "Skicka skivan" -jag var usel på det!!

Tack för härligt sällskap och många skratt - vem som vann har jag inte en aning om!!
Jag börjar bli gammal och håller inte så länge på natten, blir ju
toktrött när inte inte äter eller rör på mej,sen kvittar det hur kul och
trevligt sällskap jag än har! Men vi var i säng vid halv fyra, tror jag...


ha de gott!   L8

Kommentarer:

1 Monica:

skriven

Ha, ha, ser precis så kul ut som jag kommer ihåg det! Tack för en superkväll! Kanongod mat, gott sällskap och riktigt roligt!! Vann nån egentligen något?! Tina var isåfall queen of Tequila... Tack goa ni!

2 Gittan:

skriven

Ser ut som en kul fest!!! Men här kommer mina steg de senaste 4 dagarna: 20/1 14672 steg, 21/1 16981 steg, 22/1 16341 steg och slutligen idag, 23/1 15362 steg. Resten av kvällen skall jag softa i soffan, så det är sluträknat för idag! Kram =)

Kommentera här: